Vroomshoopse Boys JO15-3 overtuigd tegen SJO Dalfsen en neemt koppositie over!

Op zaterdag 13 oktober was het tijd voor een heuse krachtmeting op de Bosrand,de heren van de JO15-3 mochten aantreden tegen de koploper in de competitie,SJO Dalfsen JO15-5 kwam bij ons op bezoek! Net als ons waren zij nog ongeslagen,maar door een paar dikke overwinningen stonden ze op doelsaldo boven ons.Ruim een uur van te voren was iedereen aanwezig en begonnen we met een tactische bespreking in de bestuurskamer.We kozen ervoor om op het middenveld een “fysiek”blok op te stellen en voorin te starten met de drie snelste spitsen.

Zo kwamen we bij de volgende opstelling:

Doel:Kyrell

Verdediging: Daan de G,Stefan,Frank en Sil

Middenveld: Ali,Aron en Rebar

Aanval: Bas T,Jochem en Milan

Op de bak begonnen: Daan B,Bas de G,Alwin,Remco en Daniel.

Tijdens de warming-up hadden we onze tegenstanders al eens bekeken,allemaal 2e jaars C en gemiddeld een kop groter dan onze jongens waardoor de toch al aanwezige spanning nog wat extra gevoed werd!

Aftrap eerste helft,van spanning geen sprake meer en vanaf minuut 1 werd Dalfsen vastgezet en op alle fronten overbluft. We zaten er vol op in de duels en er werd uitstekend gevoetbald,keer op keer werden de buitenspelers aan het werk gezet met goede passes en altijd was er wel iemand aanspeelbaar. Het duurde dan ook niet lang voordat we onze eerste kans konden verzilveren,Milan werd in de 4e minuut uitstekend gelanceerd en kon de 1-0 binnenschieten. Dalfsen deed verwoede pogingen om zichzelf te hervinden,maar de boys hadden nu de smaak te pakken en gaven Dalfsen geen kans om in de wedstrijd te komen. Ondertussen deden wij wat we verleden week niet konden,kansen verzilveren! In de 8e minuut ronde Jochem prima af,en ook in de 13e minuut was hij er weer als de kippen bij om binnen te schieten,2-0 en 3-0. Dalfsen kwam er een enkele keer gevaarlijk uit,maar meestal wisten we dat achterin goed op te lossen. Ook Kyrell stond goed op te letten,een gevaarlijke 1 op 1 werd met overtuiging gewonnen.Desondanks bleven wij de bovenliggende partij,en in de 18e minuut konden we weer juichen. Bas T werd op links weggestuurd,omspeelde zijn directe tegenstander en schoot van ver buiten de zestien meter de bal fantastisch binnen 4-0! Tijd voor wat wissels,de licht geblesseerde Bas T en Jochem werden naar de kant gehaald voor Daan B en Alwin. Ook moest Daan de G ziek de strijd staken waardoor Ali terugzakte naar de defensie en Daniel de plek van Ali op het middenveld innam. Voor het spelbeeld maakte de omzettingen geen verschil en we bleven de betere ploeg.Nog 1 maal konden konden we voor de rust juichen,opnieuw wist Milan op volle snelheid door te breken en bekwaam af te ronden 5-0.

Ruststand 5-0 tegen de koploper,wie had dat gedacht! Dik tevreden aan het bakkie thee,en de tactiek voor de tweede helft besproken,het was nu van belang Dalfsen niet terug te laten komen want we moesten natuurlijk nog wel 35 minuten aan de bak.Met Bas de G als frisse kracht op het middenveld waren we weer klaar voor de tweede helft

De tweede helft begon zoals we dat nu net niet wilde,binnen de minuut scoorde ze de 5-1! Balen natuurlijk want zo geeft je de tegenstander het idee dat er nog wat te halen valt. Gelukkig bleven we rustig en probeerde we Dalfsen weer onder druk te zetten wat redelijk lukte,we bleven we op zoek naar een opening in de defensie van de tegenstander. In de 16e minuut werd ons geduld beloond en wist Daniel,na een mooi combinatiespel prachtig raak te schieten in de rechter bovenhoek 6-1! Wedstrijd gespeel zou je denken,maar niks was minder waar Dalfsen perste er nog een laatste wanhoopsoffensief uit en nu stonden wij onder druk. Het werd nu duidelijk waarom deze club koploper was,want de drie kansen in de 18e,23e en 34e minuut gingen er allemaal in 6-4! We hadden het moeilijk,er moest hard gewerkt worden maar we hielden stand en in de laatste minuut wist Bas T na een mooie actie Aron te bereiken die de bevrijdende 7-4 binnenschoot.Direct daarna klonk het eindsignaal en konden we elkaar moegestreden feliciteren met deze prachtige overwinning!

Na de wedstrijd de overwinning gevierd met patat en fris in de kantine,want behalve de winst zijn we nu ook koploper in de competitie! Nu met zn allen hard werken om de koppositie te behouden tot de laatste wedstrijd,we gaan ervoor boys!