Op zaterdag 21 april mochten we de wei weer in bij Excelsior in Rijssen. Dit keer moesten we al om 9.45 aantreden en gezien de voorspelde warmte was dat zeker niet verkeerd. Excelsior staat al de hele competitie bovenaan en was nog steeds ongeslagen. Met 66 doelpunten in 6 wedstrijden wisten we dat we het behoorlijk moeilijk zouden krijgen. Na overleg met de spelersgroep besloten we het deze wedstrijd anders aan te pakken en ons vertrouwde 4-3-3 systeem op te geven en in een 4-4-2 opstelling aan de wedstrijd te beginnen. Met een 4 mans middenveld hoopte we meer grip op de tegenstander te krijgen.

Tegen Excelsior begonnen we met de volgende opstelling:

Doel:Tim

Achterhoede:Mike,Siebong,Henri en Daan

Middenveld:Rebar,Lars,Yorick en Ali

Aanval:Alwin en Bas T

Op de bank begonnen Remco en Bas de G,helaas is Frank nog steeds geblesseerd

De eerste helft stonden we vanaf de aftrap direct op scherp! Iedereen was zich uitstekend van zijn taak in de nieuwe opstelling bewust,en met de lange bal werden onze aanvallers Bas en Alwin gezocht. Excelsior wist geen antwoord op onze spelwijze en wij waren de bovenliggende partij. Op het middenveld wonnen Lars,Rebar, Ali en Bas de G alle duels en Yorick kon bij balbezit als middenvelder zonder man goed aansluiten bij de beide aanvallers.Mooi was ook het grote aantal intercepties van Henri en Siebong en het goede defensieve werk van de backs Daan en Mike. Groot was dan ook de vreugde dat ons goede spel werd beloond met een treffer,een snelle counter werd door Alwin binnengeschoten 0-1. Daarna kwam er een fase waarin we kansen kregen op de 0-2. Bas T had een tweetal doelpogingen en Ali wist een te ver uitgekomen doelman niet te verschalken. Het grootste gevaar kwam weer uit een vrije trap,20 meter van het doel was het voor de zoveelste keer Alwin die de lat trof! Ruststand 0-1

In de rust bleven we lekker op het veld in het zonnetje voor de dugout dronken we ons bakkie thee. Iedereen was dik tevreden en we besloten dan ook op deze wijze door te gaan.Wel moest Mike geblesseerd achterblijven en werd Alwin in de spits vervangen door Remco.

De tweede helft werd zo als verwacht er door Excelsior flink gas gegeven. We kwamen onder druk te staan,waarbij doelman Tim ons goed in de wedstrijd hielt. Helaas wist Excelsior al na 10 minuten de aansluitingstreffer te scoren. Even waren we niet bij de les en werd een klein foutje direct afgestraft. Dat gaf Excelsior nieuwe moed en ze gingen op zoek naar de voorsprong die ze ook kregen. Of het nou de warmte,dorst of toch al vermoeidheid  was,we hadden een fase waarbij we niet geconcentreerd waren en er ook wat persoonlijke foutjes inslopen waardoor Excelsior naar de 3-1 voorsprong kon uitlopen. De laatste 10 min van de tweede helft wisten we onszelf weer te herpakken maar waren we helaas niet bij machte om nog kansen te creeren. Eindstand 3-1.

Al met al kunnen we ondanks een nederlaag best wel tevreden terugkijken op deze wedstrijd waarbij we vooral de eerste helft echt heel goed hebben gevoetbald en zeker met een groter voorsprong de rust in hadden moeten gaan. Jammer maar dit geeft ons zeker vertrouwen voor de volgende wedstrijd tegen SVZW