Zaterdag 1 december,judgment day voor de boy van de JO15-3! Onze laatste competitie wedstrijd voor 2018,winnen is kampioen worden,bij verlies of gelijk spel zouden we zo goed als zeker met lege handen staan…..over spanning gesproken! Op donderdagavond hadden we al de wedstrijdbespreking gehouden en besloten om in de volgende opstelling te starten:

Doel: Kyrell

Verdediging: Sil,Frank,Stefan en Daan de G

Middenveld: Ali,Aron,Rebar

Aanval: Bas T,Alwin en Milan

Op de bank begonnen: Jochem,Remco,Daan B, Daniel en Bas de G

De eerste helft begon goed,we kregen direct grip op Nieuwleusen en konden ze goed vastzetten op hun eigen helft. Na mate de minuten verstreken begonnen we beetje bij beetje het weg naar het doel van de tegenstander te vinden. De eerste kans van de wedstrijd was voor Bas T,die na twee tegenstanders te hebben uitgekapt probeerde de keeper in de korte hoek te verschalken maar de keeper van Nieuwleusen reageerde goed.De wedstrijd kabbelde voort,we probeerde het tempo hoog te houden maar Nieuwleusen schoot steevast alle ballen over de zijlijn getuige de enorme hoeveelheid aan ingooien die we kregen. Ze probeerde wel om onder onze druk uit te komen maar onze verdediging onder leiding van capt Frank had het slot weer op de deur.Na wat doelpogingen van afstand was het in de 21e minuut dan toch raak. Remco,net in het veld gekomen voor Alwin,wist na goed druk zetten in het stafschopgebied de bal te veroveren. Vanaf de achterlijn werd de bal hard en laag voorgezet en wist de inlopende Bas T de bal prima binnen te glijden 1-0! De spanning viel nu van de groep af en het laatste kwartier gingen we steeds beter voetballen maar helaas ging het handje vol kansen er niet in ruststand 1-0

Tijd voor de thee,nog 35 minuten te gaan! Tijd voor de nodige wissels en op naar de tweede helft

Het eerste kwartier van de tweede helft ging verder waar we de eerste helft gebleven waren,de Boys dominant en Nieuwleusen op zoek naar de snelle uitbraak. Toch wisten we niet heel veel kansen meer te creeren. Langzaam maar zeker sloop de spanning weer terug in de ploeg en werden we steeds rommeliger en onrustiger aan de bal. Bijna werd Nieuwleusen een treffer gegund door een te zachte terugspeelbal maar gelukkig wist Kyrell door goed optreden dit te voorkomen. Ondanks dat het niet allemaal mooi meer was wat we lieten zien bleven we 1 ding wel doen: als team knetterhard werken en knokken naar het eindsignaal. We kregen nog een paar kansjes op een treffer, en ook Nieuwleusen wist nog gevaarlijk te worden met een vrije trap maar na 35 minuten floot de scheidsrechter af en stond het nog steeds 1-0 en dus KAMPIOEN!

Na de felicitatie van alle ouders,familie en vrienden kregen we op het veld de kampioensschaal uitgereikt en was het tijd om met de schaal op de foto te gaan! En natuurlijk smaakte de friet en snack in de kantine ook best.

Jongens nogmaals van harte gefeliciteerd een super prestatie! Ook hoe jullie met elkaar omgaan in de groep verdiend zeker een dikke pluim.Hopelijk gaan we in het nieuwe jaar weer net zo positief met elkaar om en maken we er weer een leuke seizoenshelft van met veel plezier want uiteindelijk is dat toch het allerbelangrijkste!