Bekert JO15-4 door of niet?

Duel tegen de medekoploper SVZW, we staan op een gedeelde eerste plaats maar door een beter doelsaldo staan we bovenaan. Het is een prachtige laatste zaterdag van de feestweek in Vroomshoop. Gerhard heeft het bij binnenkomst nog over bier en bitterballen. Supporters zijn ook weer in grote getale aanwezig. Altijd mooi om betrokken ouders te zien. Dat wordt gewaardeerd.

Stan Nieboer en Matt van de Veght sluiten aan dit in verband met het beperkte aantal spelers. Waarvoor onze grote dank.

In de 5e minuut van de wedstrijd is er een mooie actie van SVZW die door een super redding van keeper Thomas het doel niet treft. Maar we staan weer op scherp en verwachten dat dit geen makkelijke pot zal worden.

Na een uittrap van de keeper van de tegenstander let Gido goed op en onderschept de bal en komt voor het doel oog in oog met de keeper en maakt er koelbloedig 1-0 van in de 10e  minuut.

Door een mooie actie van een speler van SVZW valt de bal na een beetje een ongelukkig tikkie van onze kant in de goal. 15e minuut 1-1 … Stan en Matt komen erin voor Sylvan en Ramon die na een goede start toch weer last van hun voet en hak hebben. Daarna blijft het over en weer gaan met kansen. Op dit moment zijn we aan elkaar gewaagd.

Een mooie voorzet van ruime afstand van Sybren op Gido we krijgen weer hoop… maar helaas Gido krijgt m er niet in. Maar het was wel een mooie aanval waarop we op de training hebben geoefend. En precies op de 35e minuut fluit onze scheidsrechter Harry Zweers af voor de rust en duiken we met een kop lekkere thee de kleffe kleedkamer in.

Na een paar aanwijzingen en tips van Gerhard gaan we weer beginnen. De eerste vijftien minuten zijn er wederom over en weer voldoende kansen maar gelukkig en helaas treffen die geen doel. Tot nu toe gaat het nog mooi gelijk op. Maar je kunt de spanning bijna voelen er hangt een goal in de lucht.

En dat gebeurt… in de 59e minuut komt SVZW over het middenveld en scoort uiteindelijk de 1-2. Hij zat eraan te komen. Dan niet veel later in de 61e minuut komt SVZW met een aanval en wordt de voorzet weggekopt door een eigen speler van de boys en tot zijn grote spijt beland de bal in de eigen goal 1-3.

Dit is een flinke domper en sommigen laten de koppies een beetje hangen. Van teleurstelling of vermoeidheid dat is niet helemaal duidelijk. Hierna verliezen we de grip op de wedstrijd. Maar na een ingelaste drinkpauze door de scheidsrechter probeert Gerhard zijn pupillen weer op scherp te stellen. Het kan nog… daar gaan we! De laatste 5 minuten :   IT AINT OVER TILL IT’S OVER…

Maaaaar in de 68e minuut scoort SVZW  prachtige goed uitgespeelde goal en is de verdediging aan de grond genageld en kan alleen maar toekijken hoe de 1-4 gescoord word. In de laatste seconden van de wedstrijd krijgen ontstaat er een gelijke situatie en weten ze er nog 1-5 van te maken. En dan is het gebeurd helaas geen winst voor ons vandaag . Jammer want het liep goed alleen in de laatste tien minuten kwamen net elke keer een stukje tekort. Invallers bedankt en Arjan ook voor het hanteren van de vlag.

Volgende week begint de competitie weer en spelen we wederom een thuis wedstrijd nu tegen HHC. Tot dan!