Vroomshoopse Boys JO15-4 – Bergentheim JO15-2

De laatste wedstijd voor de winterstop tegen de koploper Bergentheim. Na een goede peptalk van Gerhard gingen we richting het veld en stonden we klaar om te gaan knallen tegen de koploper. De heren van Bergentheim zijn allemaal vrij lang en ook allemaal wat potiger. Maar ondanks dat begonnen we vol goede moed aan de wedstrijd. Helaas  krijgt ons vertrouwen een kleine deuk als er na een foute terugspeelbal in de 6e minuut een goal valt voor Bergentheim. 0 – 1.

Eerste 15 minuten merken we dat Bergentheim wel sterker is maar bieden we goed weerstand. Dan komt een speler van Bergentheim in de 20e minuut in de 16 meter vrij te staan en schiet de 0 – 2 binnen. We zijn even afgeleid en nog geen 2 minuten later krijgt een ander speler hem op de voet en weet simpel de 0 – 3 binnen te tikken. Na deze goal zien we de koppies ineens gaan hangen. Geven we zo snel op…? Ja een beetje wel wat erg jammer is met hard werken kom je verder. En als dan in de 25e minuut ook nog de 0 – 4 kan worden genoteerd snakt het hele team naar de kleedkamer. De scheidsrechter die een keurige wedstrijd fluit dirigeert ons in de 35e minuut naar de kleedkamer om naar de aanwijzingen van Gerhard te luisteren onder het genot van een beker thee. De jongens laten de koppies hangen en dat is wat we niet willen en we maken ze duidelijk dat we geen zin hebben in een afgang en dat er wel de wil moet zijn om te winnen.

De eerste 10 minuten gaat het lekker fanatiek en zet de verdediging alles op alles om te zorgen dat Bergentheim niet kan scoren. Met hard werken en een beetje geluk kunnen we dat prima volhouden en ontstaan er ook kansen aan onze kant. In de 20 minuut ontstaat de eerste mooie kans uit een aanval en helaas voor ons hebben we net de pech dat hij er niet ingaat. Maar je merkt aan de jongens dat ze met het harde werken meer behalen dan met de kop naar beneden voetballen. Dat hadden ze eerder moeten gaan doen dan was er misschien nog wel meer uit te halen geweest.

Maaaar uiteindelijk in de 71e minuut wordt ons harde werken toch nog beloond met een goal door Gido en kan de nul worden weggehaald. 1 – 4 is ook tevens de uitslag van onze laatste wedstrijd van dit jaar.

Graag wil ik iedereen bedanken die is komen kijken naar onze wedstrijden en in het bijzonder:

Rebecca van ’t Oever voor de overheerlijke appeltaartjes, Fam. van Haarst voor de vers geklopte slagroom en Gerald Gerrits voor de borrel die ons toch nog een warm gevoel gaf na het verlies van deze wedstrijd.

Tot volgend jaar!