Jo15-4 knokt zich terug

Vandaag Vilsteren JO15-1 thuis… Het is een druilerige zaterdagochtend in de herfstvakantie. Cody en Sander van Haarst konden er niet bij zijn i.v.m. geplande vakanties. Dus 2 man minder in de kleedkamer gaf wat meer ruimte. Voor de rest was iedereen weer present en inmiddels was Vilsteren ook gearriveerd met behoorlijk wat dames in het team. Maar dat mag je natuurlijk nooit onderschatten.

We beginnen en binnen de 5 minuten staan we ineens op 0 -1 achterstand! De Hoekschop van Vilsteren wordt binnen getikt door een goed oplettende dame die een kans rook. Een beetje beduusd gaan we verder en nog geen 2 minuten later volgen er voor ons 2 grote kansen maar helaas verzuimen wij te scoren. Erg jammer.

In de 15 minuut na kansen over en weer weet de tegenstander nogmaals een goal te scoren uit een verdedigingsfout en maakt 0 -2. Hierna gaan bij ons de koppies naar beneden en wordt er minder inzet getoond. De leiding aan de kant probeert natuurlijk van alles om de neuzen weer de goede kant op te krijgen maar het lukt niet. We spelen een beetje paniekvoetbal en daar maakt Vilsteren wederom dankbaar gebruik van en weet te scoren vanuit een hoekschop. 0 -3! Hierna krijgt de zeer getalenteerde dame van Vilsteren het op de heupen en weet in de 25e minuut de 0 – 4 te scoren. Daarna houden we het dicht maar zijn we hoognodig toe aan de rust.

Met een bak thee in de hand laat Thomas weten dat hij zijn pink geblesseerd heeft en dat hij niet verder kan keepen. Hij baalt als een stekker en geeft het keepershirt aan Jesse die hem deze wedstrijd zal overnemen. Na een flinke toespraak van de coach die wees op het werken voor elkaar en de drive om te willen winnen gaan we weer het veld op voor de tweede helft.

Vanaf het begin van de tweede helft gaan we er meer voor en zijn we een stuk fanatieker dan de eerste helft. Heeft die preek toch effect gehad Gerhard! Dit resulteert in de 39e minuut in een prachtige 1 op 1 situatie voor de goal. Maar helaas hij wordt niet succesvol afgerond. Dan in de 42e minuut komt Gido in een zelfde situatie en weet hem er nu wel in te krijgen. Het harde werken wordt beloond 1 – 4!

Maar helaas het wonderkind van Vilsteren; ze weet niet van ophouden en blijft scoren en schuift de  1 – 5 binnen. Maar nu blijven we wel werken met elkaar en wordt er beter gecommuniceerd in het veld. En zo ontstaan er toch wel kansen.  Maar het blijft gelijk opgaan met kansen over en weer.

In de 60 minuut wordt Gido, door een mooie pass van Sybren, op de keeper afgestuurd en scoort de 2 – 5. We krijgen weer hoop zowel in het veld als op de reservebank. Het enthousiasme en fanatisme is terug. Zou het ons nog lukken? De verdediging weet goed stand te houden en zo komt Vilsteren niet tot scoren. In de 66e komt Gido wederom 1 op 1 voor de keeper en maakt ook deze weer succesvol af. 3 – 5!  En dan komt het aan op de laatste 4 minuten… misschien lukt het… maar helaas de scheids fluit voor het eindsignaal en er komt een eind aan deze wedstrijd waarin 2 kanten van de Boys te zien waren. Helaas net niet genoeg maar jullie hebben de tweede helft hard terug geknokt. De volgende keer graag vanaf het begin.

Na een uur of twee gaat mijn telefoon. De moeder van Thomas met het minder goede nieuws dat de pink toch echt gebroken is. Hij is gespalkt en ze zijn weer op terug naar huis. Dit is natuurlijk wel een dikke domper voor Thomas en wensen hem een heel voorspoedig herstel!

Volgende week een vrij weekend en dan op 2 november een uitwedstrijd tegen USV uit Nieuwleusen met nieuwe kansen.