Jo15-4 wederom met een overwinning naar Vroomshoop

Op zaterdag 9 november gingen we al op tijd richting het pittoreske Gramsbergen daar aangekomen bleek het toch wel een druilerige en koude zaterdagochtend te zijn. Na een korte maar krachtige (ahum) voorbereiding op de wedstrijd zette Gerhard zijn spelers op hun posities en kon de wedstrijd beginnen. Gramsbergen stond 1 plek onder ons en wilde natuurlijk wel graag winnen net als ons natuurlijk. Dus we verwachten een pittige pot.

Met mijn handen in de jaszakken en het schrijfgerei onder de arm begint de wedstrijd. Maar al na 1 minuut kan ik ze er weer uit halen want na een super pass van onze middenvelder Sybren op Gido wordt er gescoord. Helaas is de blijdschap van zeer korte duur aangezien de grensrechter aangeeft dat het buitenspel is. Erg jammer maar het is meteen duidelijk dat we scherp zijn. Dit blijkt na 5 minuten als Rafael een strakke pass geeft op Gido die m prachtig inschiet. 0 – 1! De inkt kreeg geen tijd om te drogen want nog geen 3 minuten later valt in de 8e minuut de tweede goal. Na een goede voorzet van Gido op Jesse scoort deze de 0 – 2. Gramsbergen voetbalt een beetje aangedaan verder maar krijgt van de Boys geen enkele mogelijkheid om een goede aanval op te zetten. Verdediger Kay komt door tot op het middenveld in de 14e minuut en ziet Gido vrij staan om de bal aan te nemen. De pass volgt en Gido speelt hem simpel langs de keeper 0 – 3. Hierna volgen er nog mooie kansen van Beau en Sybren maar helaas treffen die geen doel. Dan fluit de scheidsrechter voor rust en gaan met een 0 – 3 voorsprong naar de kleedkamer voor een warme bak thee.

De eerste helft begint met goed spel over en weer. De verdediging heeft tot nu toe prima gefunctioneerd en houdt de nul. In de 45e minuut van de wedstrijd krijgt Ilja de bal toegespeeld en kijkt goed wie er vrij staat en beheerst geeft hij een voorzet op Gido die wederom weet te scoren      0 – 4. Van de reservebank komt de opmerking: “Die doelpunten van Gido bint geen grappen meer dat bint streken!”. En dat bint ut. De tweede helft verloopt verder vrij tam en er wordt beter verdedigd door Gramsbergen waardoor er geen goals meer worden gemaakt. Er wordt van onze kant wat te nonchalant gevoetbald waardoor er in de 63e minuut een doelpunt wordt gescoord na een simpele aanvalsactie. 1- 4. We staan aan de grond genageld lijkt wel. En ook 2 minuten voor tijd weet Gramsbergen wederom te scoren na een prachtige aanval. 2 – 4. Hierna zijn we weer met beide benen op de grond. En blijkt maar weer dat je niet te makkelijk moet worden. Hierna blaast de scheidsrechter af en keren we met een overwinning weer terug naar het wonderschone Vroomshoop.

We staan nu derde op de ranglijst en dat is een keurige prestatie. Volgende week moeten we tegen de nr. 4 en als we van het begin tot het einde van de wedstrijd ons koppie erbij houden en met zijn allen ervoor gaan kan er wel een overwinning te behalen zijn.

Voor iedereen die ons hierbij wil steunen zaterdag 16 november beginnen we om 12 uur aan de Bosrand in Vroomshoop. Tot dan!