Eerste punt voor O17-1 in promotiepoule

Gisteren hebben we ons eerste punt gepakt in de promotiepoule door met 2-2 gelijk te spelen tegen BWO O17-1, zij werden net als ons kampioen in de najaarsreeks. Wat opviel na afloop was dat de spelers van beide teams enorm baalden van het resultaat.
Beide teams hadden namelijk kunnen winnen.
Wij stonden met 0-2 voor en gaven de overwinning dus uit handen. BWO omdat ze bijna de hele wedstrijd hun niveau niet haalden (verdienste van ons) op gedeeltes van de 2e helft na. Na een mega kans van BWO in de 5e minuut waren wij op voorsprong gekomen door Mick (0-1) We hielden ons goed aan de vooraf gemaakte afspraken maar verzuimden om in de rust met grotere cijfers voor te staan. Na de rust hadden we de wind tegen en kwamen we nauwelijks van onze eigen helft. De keeper van BWO hielp ons gelukkig een handje door een houdbaar afstandsschot van Mick verkeerd in te schatten, 0-2. Daarna stonden we zwaar onder druk. BWO speelde de bal wat sneller vooruit dan in de eerste helft en kwam ook snel terug tot 1-2.
De 2-2, 10 minuten voor tijd, was wel een gelukje. Een van richting veranderde voorzet kwam op eens voor de voeten van een BWO speler en die scoorde de gelijkmaker. Hierna kregen we nog een zeer grote kans op de overwinning maar de keeper van BWO was in de 1 tegen 1 situatie de sterkste. Zo speelden we knap gelijk tegen de andere kampioen in de eerste klasse, die als doelstelling hebben om terug te keren in de hoofdklasse. Een dubbel gevoel: zonde dat we (weer) een 2-0 voorsprong weggeven maar zeer tevreden hoe we vandaag als team hebben gespeeld, iets wat vorige week in de oefenwedstrijd tegen Urk nog zwaar tegen viel. Urk mag dan wel in de 4e divisie spelen, maar als je voetbalt zonder dat er een team staat, wordt het altijd lastig. Gelukkig lieten we gisteren zien dat we dat ook nog kunnen en met resultaat. Uiteindelijk werd het dus een gelijkspel, iets waar beide trainers mee konden leven, maar de spelers van beide teams enorm van baalden want na het laatste fluitsignaal zag je alleen maar chagrijnige gezichten., want de spelers van zowel de tegenstander als van ons waren niet tevreden met het resultaat. Met de mentaliteit van de spelers (van beide teams) zit het dus wel goed!

10’ 0-1 Mick assist Roy/Mark H
50’ 0-2 Mick