Na de gemakkelijke 2-0 overwinning op SVVN vorige week, stond zaterdag de uitwedstrijd tegen MVV’29 JO17-1 op het programma. Dit zou de eerste krachtmeting van het seizoen worden. MVV behaalde tot dan toe 7 punten uit 3 wedstrijden. Vroomshoop deed het iets beter met 9 punten uit 3 wedstrijden.

Trainer Gerjan Kosters koos de volgende opstelling:

Op de bank begonnen: Ruben de Groot, Job Huiting en Cas Willems.

Het strijdplan van Vroomshoopse Boys was om geen druk te zetten bij de doelman. Pas als MVV op de helft van de eigen helft voetbalden, ging Vroomshoop drukzetten. Vanzelfsprekend had MVV hierdoor meer de bal en maakten zij het spel. Vroomshoopse Boys verdedigde echter heel goed en gaf weinig weg. MVV werd gevaarlijk door één grote en twee kleine kansjes: een vrije trap werd van 25 meter overgeschoten en een voorzet van de flank werd vanaf randje 16 overgeschoten. De grootste kans kwam na een diepe bal van MVV, waarbij keeper Mark Hanzel uitkwam. De bal kaatste weg en werd van ver richting het lege goal geschoten. Bernd Heersmink geloofde echter nog in de bal en keerde de bal vlak voor de lijn met een spectaculaire sliding. Het probleem voor Vroomshoopse Boys was dat ze zelf weinig konden creëren. De enige kans ontstond na een goede voorzet van Bjorn Jongeneel op Mick Rutgers. Verder misten ze voorin diepgang en MVV stond achterin ook erg goed. Hierdoor was MVV in de eerste helft de betere ploeg, maar bleef het 0-0.

In de rust werd besproken dat Vroomshoop meer rust moest houden zodra ze de bal veroverden. Dus af en toe een bal uithalen, zodat je zelf ook kan opbouwen. Ook werd besproken dat de aanvallers voor creativiteit en diepgang moesten gaan zorgen. MVV werd kort na de rust echter al gevaarlijk. Een vrije trap werd voorgegeven bij de tweede paal, waarna de bal in de kluts erin vloog. Er werd gevlagd voor buitenspel, maar de scheidsrechter wilde hier heen gehoor aan geven. Kort na de 1-0 botste Bernd Heersmink hard tegen de knie van de linksbuiten van MVV. Beide spelers moest het veld verlaten. Bernd Heersmink werd vervangen door Ruben de Groot. Even later veroverde Pascal Klaren de bal op de eigen helft en speelde Thomas Kleinjan in. Hij was echter teveel tijd nodig en verloor de bal. In een poging de bal terug te winnen, vloerde hij de tegenstander. MVV kreeg een vrije trap van 20 meter. De nummer 10 ging achter de bal staan en krulde de bal fantastisch in de kruising, 2-0. Vroomshoop had nog 20 minuten om iets te creëren en Job Huiting werd gebracht voor Sten Runhart. Job moest met zijn snelheid gevaar gaan stichten vanaf de spits. Daar lagen op het einde van de wedstrijd de kansen voor Vroomshoop. De bal werd tot twee keer toe diep gestoken, maar Job kon oog in oog met de keeper niet zijn stempel op de wedstrijd drukken. Hierdoor eindigde de wedstrijd in een terechte 2-0 overwinning voor MVV’29.

Komende zaterdag wordt er geoefend tegen ATC’65. De week daarna staat de uitwedstrijd tegen Juventa’12 JO17-1 op het programma. Juventa staat 9e met 3 punten uit 4 wedstrijden. Graag tot volgende week!

T.K.