O17-1 pakt nog 3 punten voor tijdelijke stop

Woensdag 1 juli waren wij het eerste team van onze vereniging die na de eerste ‘’gedeeltelijke lockdown’’ weer een oefenwedstrijd speelden, die toen verloren ging tegen Helios.
3,5 maand later waren we gisteren ook het laatste team welke nog aan de bak mocht, voordat de komende (hopelijk tijdelijke) maatregelen in gaan.
Ditmaal met een inhaal competitiewedstrijd tegen SVZW, die zaterdag niet door kon gaan vanwege mogelijke Corona besmettingen bij de tegenstander.
Gelukkig was er niks aan de hand en dus kon de wedstrijd gisterenavond gespeeld worden, nog net voordat de nieuwe maatregelen in gingen.
SVZW stond 1 plek boven ons, met 1 punt meer (7 uit 3) en wij stonden 4e met 6 punten uit 3 duels.
Op het hoofdveld werd iets over half 8 afgetrapt. De eerste helft hadden wij het meeste balbezit en kregen we ook een aantal kansen.
We hadden nog meer kansen kunnen creëren als de laatste pass goed was geweest.
We wisten de opbouw van SVZW constant te verstoren en hierdoor kwamen ze niet aan voetballen toe.
Alleen uit de omschakeling werden ze gevaarlijk en hier scoorden ze ook de 0-1 uit na een razendsnelle goed uitgespeelde counter.
Vlak daarna kwamen we op 1-1, Luciano kwam goed door op rechts na een goede combinatie met Mats en het schot van Luciano hobbelde de verre hoek in, 1-1.
Vlak voor rust kwam SVZW weer op voorsprong door een ongelukkige eigen goal na weer een snelle tegenaanval, 1-2.
Daarna kregen ze ook nog een dikke kans om voor rust de 1-3 te maken, maar gelukkig hielp de lat ons.
In de rust konden we alleen maar zeggen dat we zo door moesten gaan, ondanks de achterstand.
We legden veel energie in de wedstrijd en creëerden veel kansen, het enigste wat we nog moesten doen was onszelf belonen en oppassen voor onnodig balverlies.
En belonen : dat deden we de 2e helft!
SVZW had nu wel iets meer balbezit, maar we verdedigen ijzersterk en nu kregen wij juist vanuit de omschakeling mogelijkheden.
We maakten ook snel gelijk: Levi stond op de goede plek want hij kreeg de bal uit de kluts voor zijn voeten, en schoot hem in de goal, 2-2.
Niels van der Vegt deed daarna iets wat hij nog veel vaker moet doen, van afstand schieten! Gisteren liet hij zien waarom want hij schoot ons van afstand op voorsprong met een hard schot, 3-2.
Even later werd Mats neergehaald, de scheids gaf eindelijk een keer goed voordeel, Levi gaf een steekpass door het midden op de net ingevallen Niek (O15-1), die wist zijn tegenstander op snelheid voor te blijven en Niek maakte het ook nog eens goed af, 4-2.
Zo hadden we de wedstrijd binnen 20 minuten compleet op zijn kop gezet in ons voordeel en zeker niet onverdiend.
10 minuten voor tijd beslisten we het duel: Siem scoorde eindelijk weer eens uit een vrije trap, hij krulde de bal van net buiten de 16 in de verre kruising.
5-2 was ook de eindstand en dit was verdiend en erg knap na een 1-2 achterstand in de rust. Iedereen heeft erg goed gespeeld, ook de ingevallen spelers.
Een prima resultaat, waar iedereen dus aan bij heeft gedragen. We gaan nu als nummer 3 én met een heel erg goed gevoel de ‘’gedeeltelijke lockdown’’ in en we hopen dat we de competitie z.s.m. weer kunnen hervatten.

‘11 0-1 SVZW
‘20 1-1 Luciano van Veen (Mats Scholten)
‘35 1-2 SVZW (e.d.)
RUST