Sterk O17-1 wint verdiend van DETO O17-1

Gisteren speelden we de 1e competitiewedstrijd tegen DETO O17-1.
De eerste helft was in balbezit erg goed, we creëerden kans op kans. En deze kansen kwamen allemaal uit goed veldspel en positiespel. DETO hanteerde vanaf de doeltrap de lange bal dus goed druk zetten konden we niet, maar de lange ballen waren meestal wel voor ons omdat we meer duels wonnen en veel 2e ballen waren daardoor ook voor ons. DETO werd een paar keer gevaarlijk uit tegenaanvallen: gevaarlijk omdat wij eigenlijk iets teveel spelers voor de bal hadden. Na 4 dikke kansen kwamen we eindelijk op voorsprong , Levi kopte na een prima aanval een voorzet van Sem binnen, 0-1. Even later kwam DETO op 1-1 na een goede steekpass waar wij ons lieten verrassen. Niels voorkwam dat we met 2-1 achter kwamen door een goede redding na wederom een gevaarlijk moment via de sterke rechterkant van DETO. Een minuut later hadden we weer een goede aanval waar Levi weer op de goede plek stond en na aangeven van Chris de bal met links in de goal schoot, 1-2. Dit was ook de ruststand. Na rust hebben we het erg goed uitgespeeld. Met iets meer mensen achter de bal gaven we geen enkele kans meer weg en in balbezit bleven we erg goed spelen. Het was wachten op de 1-3 en die kwam er ook, het was Luciano die een bal binnen kopte na weer een goede aanval en voorzet van Sem. Daarna misten we nog een penalty maar in gevaar kwamen we niet meer en we speelden de wedstrijd rustig uit. 1-3 winst!
Deze overwinning wordt direct beloond met 3 punten en dit geeft vertrouwen.
Vertrouwen, want de afgelopen weken was het resultaat niet altijd even goed maar zagen we zeker vooruitgang en we laten ons ook niet gek maken als we een paar keer verliezen.
Door op dezelfde manier te blijven spelen hopen we de spelers vertrouwen te geven en dit hebben ze vandaag dik terugbetaald, klasse jongens !

‘32 0-1 Levi (Sem)
‘36 1-1
‘37 1-2 Levi (Chris)
‘61 1-3 Luciano (Sem)