Uitstekende seizoensstart O17-1

Op 17 augustus begon voor ons het seizoen, met 17 spelers waarvan er inmiddels 2 lang geblesseerd zijn en 1 speler die net terug komt van een lange blessure en nog aan het opbouwen is bij O17-2. Met 14 spelers zonder blessures begonnen we de bekercompetitie, waarvan we hadden gezegd deze wedstrijden te beschouwen als oefenpotjes, ook gezien de sterke tegenstanders en de korte voorbereiding die we hadden ivm vakanties.
De eerste bekerwedstrijd speelden we in Ommen, we kwamen met 2-0 achter en met 3-1 achter maar op karakter kwamen we nog terug tot 3-3, wat ook de eindstand was. Een verdiend punt.
De week er op speelden we thuis om 12 uur op het hoofdveld tegen Den Ham, dit werd zoals verwacht een zware pot. De eerste helft was Den Ham beter, en ondanks dat ook wij een paar dikke kansen kregen, mochten we blij zijn dat we met een voorsprong de rust in gingen. Deze voorsprong van 1-0 gaven we in de 2e helft ook niet meer uit handen, omdat we de 2e helft erg goed verdedigden en nu bijna niks meer weggaven.
We wonnen de derby met 1-0. Na die 2 bekerpotjes en 4 punten, wilden we natuurlijk ook door, en dus moesten we de laatste wedstrijd met dikke cijfers winnen.
Die laatste bekerwedstrijd speelden we om 10 uur ipv 12 uur én op veld 3 ipv hoofdveld……Op het kunstgras tegen HHC O17-2 speelden we een erg sterke 2e helft in balbezit. We stonden toen al met 5-1 voor en de eindstand was 10–1. De aanvallen in de 2e helft waren echt prachtig om te zien en ook mooi om te zien was dat we ook dingen terug zagen waar we met ons kleine groepje ook op trainen. Nog mooier is dat we door zijn in de beker !!! Een erg mooi begin van het seizoen.

We speelden ook nog 2 oefenwedstrijden, tegen Enter Vooruit wonnen we met 4-0 en thuis tegen MVV’29 wonnen we knap met 8-1 na een fantastische 1e helft.
De oefenwedstrijden op dinsdag tegen Avanti en Oranje Nassau konden geen doorgang vinden omdat veld 4 niet beschikbaar was en we het niet konden maken om deze wedstrijden op overvolle kunstgras te spelen tov andere boys teams.

Gisteren speelden we onze eerste competitie wedstrijd tegen SSA DVC, de nieuwe fusieclub uit Dedemsvaart. In juli verloren we hier nog van met 3-5. De eerste 20 min hadden we het lastig, Dedemsvaart was beter zonder grote kansen te creëren. Gaandeweg de eerste helft kwamen we er beter in, we gingen verdedigend de duels beter aan met het fysiek sterke Dedemsvaart en in balbezit lukte het ons steeds beter om uit de duels te blijven. We kwamen na 20 min op 1-0 en vlak voor rust scoorden we ook een penalty , ruststand 2-0, wel een beetje tegen de verhouding in, maar met inzet kom je heel ver. Het eerste kwartier van de 2e helft waren de beste minuten van ons en we beslisten het duel ook met een prachtige aanval waar we ook vaak op trainen. Na de 3-0 was het hotseknots, Dedemsvaart ging de lange bal spelen en we hadden moeite met het tempo. DVC kreeg kansen en scoorde ook de 3-1. Met wat geluk viel de 3-2 niet en in de laatste minuut scoorden wij nog de 4-1. Geen goede wedstrijd van onze kant, maar dat zal ons een dikke worst zijn want we hebben wel keihard gewerkt met elkaar en zo de 3 punten gepakt tegen een tegenstander die zeker niet minder was dan ons. De eerste 3 punten in de competitie zijn ook binnen.

Tot nu toe kunnen we erg trots zijn op deze groep, want wat de jongens + dame tot nu toe laten zien is boven verwachting erg goed. 6 gespeeld , 5x winst en 1 gelijk. Erg knap want we hebben maar maximaal 12/13 spelers op de training, waar ook nog vaak geen keeper bij zit (ivm a selectie), maar we vinden het allemaal prima, we klagen niet, we redden ons wel, en gelukkig zet iedereen zich altijd voor de volle 100% in. Ook zo kun je wedstrijden winnen. De kunst voor ons is nu om te zorgen dat iedereen fit blijft zodat we met ons groepje de komende wedstrijden weer kunnen knallen.
We moeten proberen deze lijn door te trekken en ook niet in paniek raken als we een keer een mindere dag hebben of tegen een nederlaag aan lopen, want we weten wat we kunnen ! Volgende week uit naar Kampen….