Zaterdag stond de thuiswedstrijd tegen Luctor et Emergo JO17-1 op het programma. Door vorige week met 1-3 te winnen van Juventa, stond Vroomshoopse Boys op een gedeeltelijke 2e plek samen met De Zweef JO17-1. Luctor et Emergo stond 9e met 4 punten uit 5 wedstrijden.

Vroomshoopse Boys JO17-1 begon in de volgende opstelling:

Op de bank begonnen: Lars Paters, Job Huiting en Damian Kottier

Vroomshoopse Boys wist van Luctor dat ze achterin fysiek sterk waren en op het middenveld behendig en technisch goed waren. Dit was direct te zien. Met goed veldspel liet Luctor de bal rond gaan en zij hadden daardoor ook meer balbezit. Vroomshoopse Boys liet Luctor voetballen en zakte iets in, om in de omschakeling gevaarlijk te worden. In de 15e minuut kreeg Vroomshoop een vrije trap rond de middellijn. Mark Berkhof zag Mick Rutgers vertrekken en gaf een goede crosspass richting randje zestien. Mick dacht niet na en nam de bal in een keer op de volley, 1-0. Kort daarna veroverde Vroomshoopse Boys de bal in de as van het veld en meteen werd Sten Runhart de diepte in gestuurd. Hij zag de keeper voor de goal staan en haalde van 35 meter uit. De keeper blunderde en zag daardoor de bal in zijn net belanden, 2-0. Luctor bleef goed voetballen, maar kon nog steeds geen kansen creëren. In de 26e minuut werd Stan van Deursen neergehaald op 30 meter van de goal. Aangezien Mick Rutgers vorige week tegen Juventa scoorde uit een vrije trap, ging hij weer achter de bal staan. De keeper gaf aan dat hij geen muur nodig had. Mick wist dus dat hij de bal hard moest raken. En dat deed hij ook. De bal vloog hard richting de kruising en via de onderkant van de lat was het raak, 3-0. Vroomshoop bleef aanzetten en vlak voor rust werd spits Cas Willems de diepte ingestuurd. Met zijn grote passen was hij te snel voor de centraal verdediger, die hem met een sliding vloerde, strafschop. Cas ging zelf achter de bal staan en schoot de bal overtuigend in de linkerbovenhoek, 4-0.

Na de rust werd Stan van Deursen vervangen door Lars Paters. Vroomshoopse Boys JO17-1 nam zelf meer de touwtjes in handen en liet Luctor achter de bal aanlopen. Het vele balbezit in de tweede helft resulteerde echter niet in kansen. Sterker nog, Luctor scoorde de 4-1. Een paar minuten later werd Lars Paters in de zestien meter neergehaald. Bernd Heersmink benutte de penalty zonder problemen, 5-1. Vlak voor tijd scoorde Luctor nog de 5-2, maar de wedstrijd was al gespeeld.
Eindstand: 5-2.

Door verrassend verlies van (ex-)koploper MVV’29 JO17-1 staat Vroomshoopse Boys JO17-1 nu op de 1e plaats. Komende weken wordt het spannend. Vroomshoopse Boys speelt achtereenvolgens tegen nummer 3 Den Ham JO17-1 en, op doelsaldo, nummer 2 De Zweef JO17-1.

T.K.