Vroomshoopse Boys JO17-1 wint ook 2e bekerwedstrijd

Op een mooie zaterdagmiddag stond de tweede bekerwedstrijd op de agenda. Vandaag, onder leiding van scheidsrechter Jan Otten, tegen de sterke hoofdklasser Hulzense Boys Jo17-1.

Vroomshoopse boys begon sterk aan de wedstrijd. Al in de eerste minuut veroverde Mick Rutgers de bal en gaf een steekpass op Bernd Heersmink, die de bal hard met links in de hoek schoot: 1-0. Na de goal kreeg Hulzen de overmacht en kregen zij ook de beste kansen. Via de crosspass kon Hulzen vaak de ruimte vinden en hier had Vroomshoop het lastig mee. Vlak voor de rust werd de ruimte benut met een afstandsschot van de spits, die via de paal en keeper Mark Hanzel in de goal belandde: 1-1.

Na de rust begon de thuisploeg direct goed. De aanvallers Bernd en Mick creëerden ruimte en hier dook Stan van Deursen in. Rick Kaas zag deze loopactie en gaf een goede crosspass in de diepte. Stan nam de bal goed aan ging richting de goal. De aanvoerder van Hulzen ging in de achtervolging en haakte Stan binnen de zestien, wat resulteerde in een strafschop. Bernd eiste de bal op en scoorde met een geplaatst schot zijn tweede goal. Na de 2-1 bleef de druk van Hulzen weg en hierdoor kon Vroomshoop blijven voetballen en kansen creëren. In de 70e minuut ging de Boys druk zetten en veroverde Thomas Kleinjan de bal van de aanvoerder van Hulzen. De bal belandde bij Bernd, zag de keeper voor z’n goal staan en haalde uit van veertig meter. De bal vloog over de keeper de goal in: 3-1. Vervolgens was het 10 minuten lang volhouden. Vlak voor tijd werd er nog een voorzet ingetikt door Hulzen, maar ze konden de achterstand niet meer wegwerken. Eindstand: 3-2 winst voor de Vroomshoopse Boys.

Komende week oefent Vroomshoop tegen SVVN JO17-1 en op zaterdag staat de laatste poulewedstrijd tegen HHC JO17-1 op het programma.

T.K.