In een regenachtig Vriezenveen werd vandaag afgetrapt voor de derde competitiewedstrijd van dit seizoen. Na vorige week in een oefenwedstrijd tegen Sportclub Rijssen met 6-1 te hebben verloren was iedereen vandaag gebrand om de drie punten mee te nemen naar Vroomshoop. De tegenstander Dos’37 O17-2 had nog geen punten behaald dit seizoen en was dan ook met 4 verlies wedstrijden de hekkensluiter van de competitie.

De wedstrijd begon met goed voetbal. Mooie combinaties verder afgewisseld met uitstekende steekpassen. Het was dan ook vanaf minuut één dat Dos’37 zwaar onder druk stond. Na een aantal kleine kansjes viel gelukkig in de 10e minuut de eerste goal. Na een goed voorbereidende actie van Rick kon Jochem de score openen. 5 minuten daarna gebeurde het onmogelijk. Na een corner kreeg Rick de bal. Hij zag Henri vrij staan. Henri bedacht zit geen moment en schoot de bal onberipselijk binnen met één van zijn twee chocoladebenen. Uitzinning van vreugde rende hij het hele veld over, afsluitend met een dansje samen met Frank waar ze weken lang op geoefend hadden. Na twee assist was het dit keer Rick dat ook zijn doelpuntje meepakte. Vanaf de stip wist hij de 3-0 binnen te schieten. Het gerucht gaat dat Rick de laatste weken stiekem na de training uren penaltys geoefend heeft en dat heeft wel zijn vruchten afgeworpen. Daarna ging het hard, waar de Vroomshoopse boys in de vorige wedstrijden te weinig het goal wist te vinden leek vandaag alles erin te gaan. De 4-0 kwam van John die met een uitstekende actie het net wist te vinden. De 5-0 en de 6-0 kwamen beide op naam van Marijn. De uitstekend spelende Rick scoorde de 7-0. Het slotakkoord van de Eeerste helft was van Jochem die ruststand van 8-0 binnenschoot.

Na rust was het spelbeeld niet veel anders dan de eerste helft. De Vroomshoopse boys ging weer vrolijk verder met waar ze mee bezig waren en dat was scoren. Bij de 9-0 was het niet de Vroomshoopse boys die de bal in het doel werkte maar een verdediger van Dos’37. John die de hele wedstrijd de verdedigers van Dos’37 dol draaide scoorde vervolgens de 10-0. De mooiste goal was misschien nog wel de 11-0. Niet omdat de zo mooi was ingeschoten door Jochem, maar door de geweldige pass van Yorrick die er aan vooraf ging. Na een goede dribbel zette hij met een grandioze steekbal Jochem vrij voor de keeper. De 12-0 was ook voor Jochem. Ditmaal naar een goede actie van Bas. Het volgende doelpunt was wederom op aangeven van Bas. Na een aanval waar Barcelona nog jaloers op zou zijn wist Marijn het net te vinden. Vlak daarna wist Marijn ook zijn vierde van de wedstrijd binnen te schieten en zo stond het 14-0. Tot slot wist Bas door te breken in de 16 meter, de verdediger van Dos’37 was het hier neer mee eens en pakte pas dan ook vast. De scheids wees naar de stipt en zo kreeg de Vroomshoopse boys hun tweede penalty deze middag. Henri stond achter de bal om de penalty te nemen. Helaas had hij niet zoals Rick wekenlang geoefend op penaltys en dat was ook te zien. De keeper pakte de penalty, maar in de rebound wist Henri de bal gelukkig toch nog in het doel te werken. Zo werd de eindstand op 15-0 gebracht.

Uitstekend pot voetbal vandaag. Ondanks de dikke overwinning werd er wel de hele wedstrijd goed en met veel inzet gevoetbald . Complimenten hiervoor naar de spelers. Volgende week hebben we weer een zaterdag vrij. Op 26 oktober gaan wij verder met de wedstrijd in en tegen vv Bruchterveld. Kijken of we de ongeslagen status dan ook kunnen behouden….