Vroomshoopse Boys JO17-2D tegen HHC Hardenberg JO17-2

Zaterdag 15 okt. 2016

Na de wedstrijd van vorige week gaan de boys er weer met frisse moed tegenaan. Fris is het trouwens zeker wel want de zomer is echt voorbij nu, miezerige regen en koude wind.

Vandaag gingen we met 14 man het veld op. Er word begonnen met een 4-4-2 opstelling en 3 wissels op de bank. Jesse Runhart en Bryan Wessels zijn er vandaag om ons team bij te staan.

De boys beginnen goed en de beide teams zijn wel aan elkaar gewaagd. Helaas valt het eerste doelpunt aan de verkeerde kant in het net en is het 0-1 voor HHC.

Ook de 0-2 kwam er achteraan, deze kon gemaakt worden vanwege een vrije trap die HHC kreeg na een overtreding van Bryan Wessels.

De boys herpakken zich en doen hun best om de bal bij het doel van HHC weg te houden. Scoren aan onze kant zat er niet in. Jesse Runhart en Robin de Jonge staan voorin, ze lopen hun benen uit hun lijf maar het lukt niet om de bal in het doel te krijgen. Er lopen meer HHCers dan Boys dus een moeilijke strijd.

Er is rust, voor de boys is er een bakkie warme thee (voor wie het lust) Een toespraak van de leiders en hier en daar een wissel. Van de 4-4-2 opstelling word afgeweken en we gaan voor de 4-3-3.

Nick Beldman komt er in en hij krijgt een mooie kans die helaas mist. Niet veel later komt er een bal voor Nick Beldman zijn voeten en hij schiet hem mooi hoog over maar ook deze ging er niet in.

De bal gaat richting het doel van HHC en Jesse Runhart staat op de goede plek, BAMMMM we hebben een goal. Het staat 1-2.

Er word een overtreding gemaakt op Thijs Jansen, Nick Belman neemt de vrije trap, helaassssss. De bal is pijlsnel aan de andere kant waar onze keeper Patrick de bal onderschept, een hele mooie redding. Patrick schiet uit en de boys spelen mooi over. In het 16 gebied van HHC word hens gemaakt en wij krijgen een penalty mee. Nick Beltman neemt hem en ja hoor GOALLLLL!!!!! Het staat 2-2.

Het is nog niet afgelopen dus alles ligt weer open, come on boyssssss, de support aan de kant schreeuwen en juichen de boys toe. “Jullie kunnen het, kom op……….”

Jasper Beumer weet de bal bij het doel weg te halen, weer een tegendoelpunt voorkomen. De boys zijn bloed fanatiek, en gedreven. De bal komt in de 16 bij Patrick terecht, Jeroen probeert hem tegen te houden maar dan komt de bal ongelukkig op zijn arm terecht en word het hens. Patrick staat klaar om de bal tegen te houden maar dit lukt hem niet dus word het 2-3. Daarna weet Bart Dogger de bal nog weg te houden wij het doel en voorkomt daarmee een tegendoelpunt.

De wedstrijd is gespeeld, de scheids fluit af het is 2-3…………………Wat gunde wij onze boys om een keer te winnen, elke week staan ze er weer, elke keer weer gedreven op het veld ondanks het steeds weer verliezen.

In de wandelgangen werd er vernomen door een ouder dat HHC vanmorgen had gedacht even met 0-15 naar huis te gaan, hahaha viel dat even mooi tegen.

Boys Chapoooooo het is 2-3 geworden, veloren maar dikke klasse. Vooral de strijdlust in de 2de helft van iedereen.

(Het valt niet mee om iedereen bij naam te noemen maar ook Jeroen Breukelman, Arnout Brunnink, Mink de Jong, Vincent Paters, Rutger van Schouwen en Julian de Jonge waren er vandaag bij en hebben hun steentje bijgedragen aan deze toch mooie uitslag.)