VV Hellendoorn O17-3 – Vroomshoopse boys O17-2 (3-3)

Op een prachtige grasmat in Hellendoorn traden de jongens van O17-2 voor het eerst op dit seizoen. Niet alle spelers hadden er even veel zin in. Dat bleek wel uit het feit dat een tweetal spelers uitslapen belangrijker vond. Desondanks begonnen  de jongens sterk aan de wedstrijd. De eerste 20 minuten was genieten voor de toeschouwers. Flitsend positiespel werd afgewisseld met grote kansen. Het was dan ook wachten op de openingsgoal. Uiteindelijk wist Tycho zijn tweelingbroer te bereiken met een uitstekende steekpas. Jochem kon vervolgens eenvoudig de bal langs de keeper schuiven. Een paar minuten later liet Owen zien uitstekend geslapen te hebben. Na een uitstekende actie bediende hij Jochem die zijn tweede van de wedstrijd maakte.

Daarna kregen wij steeds minder grip op het spel van Hellendoorn. Hellendoorn kreeg steeds meer ruimte om te voetballen en dat leverde de aansluitingstreffer voor Hellendoorn. Onze keeper van vandaag Frank was kansloos bij dit zondagsschot. Even later ging het weer mis in de verdediging en zo gingen wij met 2-2 de rust in.

Na rust ging het niet veel beter. Wij kwamen te weinig aan voetballen toe en creërden te weinig kansen. Het was dan ook Hellendoorn dat voor het eerst deze wedstrijd de leiding pakte. Zo gingen wij van een 0-2 voorsprong naar een 3-2 achterstand. Na de 3-2 werden de mouwen stevig opgestroopt. Duels werden weer gewonnen en werd strijd geleverd op zoek naar de gelijkmaker.

Kans op kans, maar de bal leek er maar niet meer in te willen. Tot Frank Klaren op de goal van Hellendoorn af ging. Hoe de bal er uiteindelijk in ging is nog steeds een raadsel. Maar volgens de getuigen was het Bas die de bal er uiteindelijk koelbloedig inschoof.

De 3-3 van Bas was ook de eindstand. Het was een leuke pot voetbal waarin meer dan genoeg gebeurde. Aanstaande zaterdag om 10:00 uur staat de derby tegen Den Ham 017-3 op het programma.