JO19-1 begint competitie met overtuigende overwinning

Na een lange voorbereiding, mochten we vandaag eindelijk aantreden in de competitie. In die voorbereiding speelde we volop oefenwedstrijden tegen clubs uit de 3e en 4e divisie. In een aantal wedstrijden konden we prima mee, in anderen slechts fases en soms hadden we het heel lastig. Maar zeker conditioneel zijn we sterker geworden en van een beetje weerstand word je per definitie niet minder. In de beker verloren we 2 keer en speelden we 1 keer gelijk en onze laatste oefenwedstrijd tegen Gramsbergen werd met ruime cijfers gewonnen.

Toch was het even afwachten hoe we ervoor stonden aan het begin van de competitie. We speelde thuis tegen Stevo dat toch bekend staat als een lastige tegenstander. Vandaag hadden wij echter duidelijk de overhand. Na een beetje een rommelige start, werden we steeds vaker gevaarlijk. Vooral via de zijkanten met Sten en Damian kwamen we regelmatig door, maar ook Levi werd enkele keren uitstekend bereikt door Sven. Het enige wat er in het eerste half uur aan ontbrak waren doelpunten, terwijl daar via Levi, Niels, Sten, Damian en Bjorn toch zeker mogelijkheden en grote kansen toe waren. De enige keer dat we wel scoorden, deed Sten dat helaas vanuit buitenspelpositie. Stevo creëerde weinig, we verdedigden geconcentreerd en alleen uit standaardsituaties kregen zij wat mogelijkheden gedurende de eerste helft, waarbij er 1 keer een bal op de lat viel en Mark een vrije trap prima uit de hoek ranselde. Na een klein half uur spelen, schrokken we allemaal op van een schreeuwende Mats, die er met een knieblessure vanaf moest. Achteraf lijkt het mee te vallen, maar dat was op dat moment niet meteen duidelijk. Stan kwam Mats vervangen en dat had een aantal omzettingen tot gevold.

Stan werd linksbuiten, Sten linksback, Bjorn schoof naar het centrum en Siem kwam op de positie van Mats te spelen. Vlak na deze blessure kwamen we op voorsprong. Levi was eerder bij de bal dan de keeper van Stevo en werd aangetikt. Sten schoot de toegekende strafschop beheerst binnen. In het laatste kwartier vielen nog 3 goals. Eerst schoot Siem een afvallende bal prachtig met rechts binnen, daarna was Damian het eindstation van een mooie combinatie tussen Stan en Sten en vlak voor rust was Levi heel attent en tikte hij de 4-0 binnen.

Een heerlijke 1e helft waarbij we precies op tijd de juiste vorm en energie te pakken hadden. Helaas lukte het ons na rust niet om dit hoge niveau vast te houden. Stevo kwam meteen na rust op het scorebord door een om onbekende redenen toegekende strafschop te benutten. Hierna was het onrustig van beide kanten en na verloop van tijd kregen wij nog enkele dotten van kansen, maar deze wisten helaas niet in doelpunten om te zetten. Bernd kwam nog in de ploeg voor Niels, maar aan de score veranderde niets meer. Zo zijn we de competitie uitstekend begonnen en zijn we de eerste week zelfs koploper. Buiten de langdurig geblesseerde Wout en de zieke Rick, is de rest van de geblesseerden inmiddels op de weg terug. Daarmee is er volop concurrentie en hopen we op een mooi vervolg van dit prille seizoen. Heerlijk om weer elke zaterdag een wedstrijd voor publiek te spelen. Volgende week uit tegen Deto.