Luctor et Emergo JO9-1 – Vroomshoopse Boys JO9-1

Zaterdag 10 september 2016, vandaag de eerste competitiewedstrijd van Vroomshoopse boys F1 tegenwoordig genaamd JO9-1 (jongens onder 9 – 1) We spelen dit seizoen in de 1e klasse en zijn onder leiding van hoofdtrainer Jos Hutten en hulptrainer Ernst Jan Heideman.  Daarnaast versterken Sebastiaan Visser en Gerko Dubbink als leiders het begeldeidingsteam. De volgende spelers zijn dit jaar geselecteerd voor dit team. Dit zijn keeper D’Angelo Schutte en spelers Cas Hannink, Ryan Laarman, Max Elferink, Jim Olthof, Thijs Dubbink, Tigo Nieboer, Tim Visser en Justin Ebbink, de voorbereiding verliep redelijk. Wel was duidelijk dat het team meer ging wennen aan elkaar en de ideen van coach Hutten waren steeds duidelijker te zien op het veld. Een klinkende 9-3 overwinning op Hulzense boys F1 vlak voor de eerste competiewedstrijd van vandaag was daar een goed voorbeeld van. Vandaag dus de eerste competiewedstrijd uit tegen Luctor et Emergo F1 in Almelo. In de voorbereiding hadden we ook al tegen deze ploeg gespeeld en toen verloren we met 8-4 dus het zou geen gemakkelijke dag worden. De wedstrijd begon eigenlijk zoals verwacht. De handige spelertjes van Luctor in de voorroede waren gevaarlijk en er was redelijk wat druk op ons doel en er werd vooral op onze helft gevoetbald. Gelukkig hadden onze verdedigers Cas, Tigo en Jim en keeper Dangelo het allemaal goed in de hand zodat er geen goals vielen. In de omschakeling konden wij soms gevaarlijk worden via onze balvaste spits Max die het de verdedigers van Luctor moeilijk maakte. Op het middenveld maakten Thijs en Tim de nodige meters om Max te ondersteunen en de aanvallen van Luctor onschadelijk te maken. Op het moment dat we  beter in de wedstrijd kwamen gaf linkerverdediger Jim een splijtende pass door het midden die Max in de loop kon meenemen richting de keeper . Max maakt het prima af zodat we op een 0 – 1 voorprong kwamen. Luctor bleef drukken en een mooie actie van hun linksbuiten die naar binnen kwam en  met een droge schuiver D’angelo kansloos liet betekende dan ook de 1 – 1. Hierna bleef Luctor het iniatief houden en door het niet goed wegwerken van een bal uit de verdediging kwamen we op een 2 – 1 achterstand vlak voor rust. In de rust werden de spelers van ons door Jos en Ernst Jan uitgelegd hoe het de tweede helf beter kon. Dit had succes want de tweede helft gaf dan een heel ander spelbeeld. Wij waren in de aanval en Luctor beperkte zich tot uitvallen richting ons doel.  Het was dan ook wachten op de 2-2. Justin gaf een mooie lange bal op max die de verdediging van Luctor achter zich liet en de 2 – 2 liet aantekenen. Daarna schoot Tigo na een goede actie nog op de paal en kwamen er meerdere kansen op een voorsprong maar helaas gingen we te vaak voor eigen succes inplaats van een zeker doelpunt via een balletje breed. Ondertussen bleef het oppassen voor de handige aanvallers van Luctor. Enkele prachtige reddingen van D’angelo hielden ons gelukkig in de wedstrijd. Een onhoudbaar schot van een van de aanvallers van luctor was zelfs D’angelo te veel waardoor we op een achterstand van 3 – 2 kwamen. Onze jongens wisten echter van geen opgeven en schakelden nog een tandje bij. Justin wist wederom Max te vinden die eerst een verdediger passeerde en ondhoudbaar inschoot. 3 -3 met nog een paar minuten te spelen. Een overwinning hing in de lucht en de spanning was om te snijden. Door het jeugdige enthousiasme  werden de verdedigende taken echter even vergeten en stond na een lange bal ineens een spits vrij voor onze keeper D’angelo. Deze wist af te werken en zodoende op het laatste moment de 3 punten in Almelo te houden. Al met al jammer van het resultaat maar wel een goede wedstrijd waarin weer duidelijk werd dat we op de goede weg zijn.