SV enter J09-1 – Vroomshoopse Boys J09-1

Vandaag de uitwedstrijd naar Enter omdaar tegen de plaatselijke SV te gaan spelen.  Trainers Jos en Enst Jan stuurden de volgende jongens de wei in. Keeper was natuurlijk D’angelo en de verdediging bestond uit Cas, Thijs en Jim. Voorin moesten Justin, Max en Tim voor de aanvallen en goals gaan zorgen. Tigo en Ryan moesten in het begin even reserve staan. In de eerste minuten was al duidelijk dat Enter er alles aan zou gaan doen om de punten in eigen huis te houden. De trainer schreeuwde zijn pupillen naar voren en terug en de opgestookte Enterse jongens gingen fors het duel in, soms tot de rand en daarover. Gelukkig bleven onze jongens er rustig onder en deden ze waar ze goed in zijn. Namelijk voetballen. Een goed afstandschot van Justin werd losgelaten door de keeper van Enter en zoals vaker dit seizoen was onze spits Max er als de kippen bij om de 0 – 1 te maken.  Daarna bereikte Tim, Max die na een mooie actie zijn tweede van de dag maakte en daardoor de 0 – 2 op het bord zette. Wonderlijk eigenlijk omdat Max door de week behoorlijk ziek was geweest. Met de instelling zat het dus wel goed. Enter werd daarna sterker en had wat pech in de afronding. Lat en paal stonden de aansluitingstreffer in de weg. Waarschijnlijk zorgde dit voor irritatie want de trainer van Enter en supporters langs de lijn gingen reageren op de gasten uit Vroomshoop die zoals gewoonlijk hartstochtelijk (maar niet onsportief) meeleefden. Erg jammer en niet nodig lijkt mij. In het veld begonnen logischerwijs onze jongens ook meer van zich af te bijten. Er ontstonden opstootjes en helaas wist de jonge scheidsrechter die het overigens verder prima deed, hier nog niet zo goed mee om te gaan. Enter profiteerde op dat moment door de aansluitingstreffer te maken. In de tegenaanval wist Ryan met een mooi passje Justin te vinden die beheerst afronde en de marge weer op twee zette. De tweede helft begon zoals de eerste direct weer vol gas. Enter kwam dichter bij onze goal en onze verdediging had zijn handen vol.  Cas, Tigo, Jim en Thijs die het prima deed in de achterhoede gaven echter geen krimp en D’angelo keepte ook een goede wedstrijd. Na een goede lange bal van Dangelo wist Ryan beheerst de 4 – 1 te maken waardoor de wedstrijd eigenlijk gespeeld leek. Helaas werd een lage bal hierna niet goed ingeschat waardoor Enter de 2 – 4 kon maken. Toen Enter na een mooi afstandschot ook nog de 3 – 4 maakte werd het toch weer spannend. Ryan maakte echter aan alle twijfel een eind door in de eindfase via een mooi afstandschot de 3 – 5 te maken. Een goede overwinning tegen een lastige tegenstander.  Door deze 4e overwinning op rij stijgen we nu naar de derde plek. Vervelend detail vandaag was toch wel een ouder die zich direct na de wedstrijd nogal gespannen melde in onze kleedkamer om in niet al te nette bewoordingen te melden dat onze jongens zich nogal hadden misdragen in de wedstrijd. Zoals wij het hadden gezien was dit juist andersom maar dat was niet mogelijk volgens haar. Een erg slecht voorbeeld voor de aanwezige kinderen en gelukkig werd deze welles nietes discussie snel gestaakt en gesust door de volwassen mensen die wel aanwezig waren. Volgende week zijn we vrij en daarna spelen we de thuiswedstrijd tegen de Zweef F1 waardoor we misschien op kunnen klimmen naar de 2e plek.