Vroomshoopse boys J09-1 – TVC '28 J09-1

Na de matige openingwedstrijd van deze 2e seizoenshelft tegen WVV ’34  Hengelvelde JO9-1 die met 6 – 1 werd verloren en waarbij jullie verslaggever helaas niet aanwezig  kon zijn kwam vandaag oude bekende TVC  JO9-1 uit Tubbergen op bezoek in Vroomshoop. Tegen TVC  hadden we de in eerste competitiehelft ook al gespeeld en uit die wedstrijd was nog te herinneren dat het een fysiek sterke  ploeg  was die bovenin mee draaide. Het begin van de wedstrijd was voor TVC  dat via het bekende powerplay vaak in de buurt van ons doel te vinden was. Gelukkig troffen de krachtige afstandschoten geen doel en was onze keeper D’angelo ook op zijn hoede met enkele goede ingrepen. Daarna kantelde de wedstrijd. Onze jongens stroopten de mouwen op en duels werden stevig aangegaan. Max wist aan de aandacht van zijn vaste bewakers te ontsnappen en wist de 1 – 0 te maken. Achterin werd geen ruimte weggegeven en onze verdediging die bestond  uit: Jim, Cas, Tigo  en Thijs wonnen hun duels en waren vastberaden de  heilige nul te houden vandaag. Voorin waren onze aanvallers Tim, Max, Ryan en Justin ook op dreef want door goed samenspel en mooie aanvallen werd Max nog een aantal malen in stelling gebracht. Max faalde niet want hij wist nog  3x fraai te scoren. Justin wist daarna door een mooie vrije trap de 5 – 0 te maken waardoor we met een comfortabele voorsprong van 5 – 0 gingen rusten. Na de rust ging TVC uit een ander vaatje tappen. De druk op onze goal steeg maar er werd gelukkig nog steeds goed verdedigd en met de instelling was het vandaag dik in orde. Trainer Jos en assistent trainer Ernst Jan hadden de jongens prima op scherp gezet vandaag. Ook keeper D’angelo keepte een prima wedstrijd en onderscheidde zich met enkele mooie reddingen. Via een zondagschot dat over D’angelo heen zeilde maakte TVC nog wel de eretreffer maar Ryan maakte daarna aan alle Tubbergse hoop een einde door de 6 – 1 binnen te schieten. Dit was tevens de eindstand van deze prima wedstrijd. Hopelijk kan deze instelling meegenomen worden naar de volgende wedstrijd.