Vroomshoopse boys J09-1 – TVC ‘ 28 J09-1

Vandaag de thuiswedstrijd tegen koploper TVC ‘ 28 uit Tubbergen. Dat het een zware strijd zou worden was wel duidelijk. TVC had nog geen wedstrijd verloren en in al haar wedstrijden nogal grote uitslagen neergezet. Onze jongens werden dus goed toegesproken door trainer Jos en assistent trainer Ernst Jan. Die een goed strijdplan hadden bedacht. In het begin van de wedstrijd was dat goed te merken. Ondanks het fysieke overwicht van onze gasten werd er geen duel uit de weg gegaan en kwamen we er soms goed uit. Achterin werd er sterk verdedigd door Jim en Tygo die de tegenstander er niet langs lieten. Het powerteam uit Tubbergen was echter goed met het afstandschot en 1 van die zondagsschoten viel helaas over D’angelo heen zodat we met 1 – 0 achterkwamen. Daarna wist D’angelo ons met enkele goede reddingen in de wedstrijd te houden. Aan de andere kant werden we ook steeds gevaarlijker. Een goede dieptebal van Justin wist Max te bereiken die de keeper omspeelde en de gelijkmaker intikte. De wedstrijd kwam steeds meer in evenwicht en het was prachtig om te zien hoe de jongens alles gaven voor de overwinning. Na een aantal minuten wist Cas wist vrij te komen met de bal voor de keeper en hij werkte beheerst af waardoor we op voorsprong van 2 – 1 kwamen. Hierna volgde de mooiste aanval van de morgen over meerdere schijven waarbij Ryan de vrijstaande Max wist te vinden, helaas wist de keeper van TVC  redding te brengen op zijn schot. Daarna werd TVC weer gevaarlijk wat uitmonde in een scrimmage voor ons doel waar D’angelo met gevaar voor eigen leven voor de bal bleef duiken om zo de gelijkmaker te voorkomen.  Een paar minuten later werd de 3 – 1 gescoord want waar Thijs na een corner eerst de paal raakte wist hij enkele seconden later wel het net te vinden. TVC bleef het proberen met afstandschoten en helaas schatte D’angelo er 1 vlak voor rust wat verkeerd in zodat deze over de lijn ging en we met een 3 – 2 voorsprong gingen rusten. De tweede helft begon weer zoals de eerste. TVC probeerde ons met hun fysiek onder druk te zetten en vuurde veel afstandschoten op D’angelo af.  Op het middenveld en achterin wisten Tim, Cas, Tigo, Jim en Justin het allemaal goed dicht te houden zodat er verder geen problemen ontstonden. Thijs, Max en Ryan jaagden TVC voorin op zodat er gevaarlijke situaties onstonden voor het TVC doel. Thijs onderschepte op deze manier de bal en rommelde zich met zijn Suarez stijl door de verdediging van TVC heen en wist doel te treffen waardoor we op een 4 – 2 voorsprong kwamen. Hierna bleef het spannend want TVC gaf het natuurlijk niet op en leek nog een tandje bij te schakelen.  Een hard en mooi afstandschot vloog onhoudbaar over Dangelo heen waardoor de spanning weer toenam. De jongens bleven echter vechten waardoor de dikverdiende overwinning een feit was. De beste wedstrijd van het seizoen tot nu toe! Complimenten gaan ook weer naar onze 14 jarige talentvolle scheidsrechter Mink de Jong die deze thriller zoals elke thuiswedstrijd weer uitstekend wist te leiden en in de hand had.