Vroomshoopse boys JO9-1 – De Zweef JO9-1

Vandaag staat de spannende wedstrijd tegen de Zweef JO9-1 op het programma. De Zweef staat 1 plaatsje onder ons op de 4e plek op de ranglijst. We moesten dus winnen om de derde plek te behouden en om misschien op te klimmen naar de 2e plek van de ranglijst. Wat vooral opviel was de weinige goals die de Zweef tegen had gehad tot nu toe in deze competitie. In de wedstrijd was duidelijk waarom dat was. De Zweef voetbalde vanuit een hechte defensieve organisatie en gaf niets weg, daarnaast hadden ze gevaarlijke aanvallers die sterk in de omschakeling waren. Wij hadden moeite met dit spel en dankzij onze keeper D’angelo konden we nog redelijk meekomen. Een goede voorzet van rechts betekende echter toch een achterstand en deze was helemaal niet onverdiend te noemen. Ondertussen kwamen onze jongens er wat beter in en waren we steeds vaker voor de goal van de Zweef te vinden. De vrouwelijke keeper van de Zweef bleek echter steeds op de juiste plek te staan en dat was geen toeval. Een goede actie van Max tussen 3 lastige de Zweef verdedigers betekende gelukkig de gelijkmaker. De tweede helft leek eigenlijk op de eerste al kwam de wedstrijd iets meer in evenwicht. We hadden wat moeite met de afwerking en er stond of lag altijd wel iemand van de Zweef in de weg om een goal te vermijden. Ondertussen bleven de aanvallers van de Zweef gevaarlijk en scoorden zij nog twee keer. Dit betekende dus een 1-3 nederlaag. De Zweef was wat sterker in de duels en gevaarlijker in de omschakeling. Aankomende week de thuiswedstrijd tegen Dos Vriezenveen.