JO9-1 begin van het seizoen 20

Dit seizoen speelt JO9-1 in de eerste klasse. het team wordt getraind door trainer Jos Hutten en assistent Ernst Jan Heideman. Het team bestaat uit Bjorn Gerrits, Deon Snijders, Evan Kroek, Niek Eshuis, Pim Toonstra, Sam Grondman, Sem Olsman en Tigo Nieboer. In de voorbereiding (bekerwedstrijden) ging het redelijk. Er werd gelijk gespeeld tegen Lemelerveld JO9-1, gelijk gespeeld tegen Den Ham JO9-1 en gelijk gespeeld tegen HHC JO9-1. Niet genoeg om door te komen, maar aan de andere kant ook nog ongeslagen. Wel was te merken dat we nog aan de nieuwe spelregels moesten wennen waardoor het spel sneller gaat, maar dit ging per wedstrijd beter. Omdat we geen vaste keeper hebben staat er elke wedstrijd een andere speler in de goal. De eerste competitiewedstrijd was direct een kraker tegen Deto JO9-1. De wedstrijd was erg spannend maar door een goede instelling, twee goals van Bjorn, Twee goals van Tigo en een goal van Pim wisten we met 5 – 4 te winnen. Een goede competitiestart. Daarna volgde de uitwedstrijd tegen Des JO9-1. Het begin van de wedstrijd was al moeilijk maar door goals van Bjorn, Pim en Evan wisten we nog met 3 – 3 de eerste rust te halen. Daarna was het helemaal weg in onze ploeg want de goals vlogen ons om de oren. Evan wist nog wel de vierde te maken maar Des wist in totaal elf goals te maken zodat er een 11 -4 verlies geleden werd. Het feit dat we geen wissels hadden door ziekte was natuurlijk vervelend maar absoluut geen excuus. De instelling was niet goed genoeg. Trainer Jos en Ernst Jan hadden dus de schone taak om de jonge kerels weer op te lappen voor de derby tegen Den Ham JO9-1 die de zaterdag daarop plaats vond. Deze wedstrijd ging het weer beter want door twee goals van Bjorn een goal van Sem, een goal van Sam en een goal van Evan werd er met 5 – 3 gewonnen van onze buren. Deze lijn werd doorgetrokken want afgelopen zaterdag werd er in de uitwedstrijd tegen de Zweef JO9-1 lustig op lost gescoord. We gaven De Zweef geen ruimte om te voetballen en maakten zelf mooie goals. Er waren mooie aanvallen te zien waarbij er duidelijk wordt dat men mekaar steeds beter kan vinden. De goals werden deze morgen gemaakt door Sam, Sem, Niek, Tigo, Pim en twee keer Evan. De eindstand was 2 – 7 in het voordeel van ons. Tot nu toe dus negen punten uit 4 duels. Met het feit dat het op het veld steeds beter gaat kunnen er nog mooie dingen gebeuren dit seizoen bij JO9-1.