Boys f6 – De Zweef f9

Boys f6- De Zweef f9

18-03-2017

Op deze regenachtige en vooral winderige ochtend komt De Zweef uit Nijverdal naar de Bosrand om te voetballen tegen de Boys f6. Waarschijnlijk zeg ik hierbij niks nieuws want de social media stond er al haast bol van! Het lijkt dan ook een unicum te zijn om deze wedstrijd van dichtbij te mogen aanschouwen en zelfs de kantine schijnt extra personeel te hebben ingeroosterd om de toestroom van mensen te kunnen hendelen.

De Zweef, wat toch een bijzondere naam voor een voetbalclub…. Bij zweef komt namelijk niets anders in mij op dan: niet stijgen, niet dalen… Wees eerlijk, das toch wel een hele aparte naam!?!

We gaan beginnen en verrassend genoeg met een beginstand van 0-0!!
Bram staat in de goal. Voor wisselend Tijn, Deon, Tigo, Niek, Milan. Achter Evan, Milan en Vinz.

Een andere opstelling dan dat we gewend zijn, ik vraag me dan ook sterk af wat er in hemelsnaam met de 4-koppige leiding aan de hand is! De afwijkende opstelling lijkt dan ook direct effect te hebben op het spel van de Boys wat enorm chaotisch overkomt het fantastische spel wat we afgelopen 2 weken hebben gezien blijft dan ook dankzij de leiding uit. Wel is duidelijk dat De Zweef er ook niet echt een fantastisch spel op na houd, ondanks de onwennige opstelling dwingen de Boys de tegenstander op eigen helft te moeten blijven Milan weet voor doel te komen en de 1-0 is een feit! De Boys zijn onwennig maar weten de overhand te houden in het kluitjes gebeuren van vandaag, Deon zet voor, Vinz op doel, Tijn in de rebound 2-0. De Zweef probeert maar moet blijven indalen op eigen helft Tijn voor doel 3-0. Die strakke, zo koude westenwind blijft waaien, waarin Bram inmiddels de grasmat maar is gaan inspecteren, ach ja wat moet je anders doen hè? De westenwind waarin De Zweef niet kan stijgen en waarvan de Boys een ‘one way wind’ lijkt te maken. ‘One way wind’ de originele uitvoering van ‘The Cats’ maar vandaag word het op gedwongen eigenzinnige wijze uitgevoerd door The Boys f6. De Zweef lijkt even door de wind te kunnen komen maar Deon onderschept, Vinz helemaal vrij op links, hij neemt de bal op de pantoffel en knapt de 4-0 prachtig binnen. In de slot minuten word Tijn door Milan goed op links bediend en soort de 5-0. Ruststand 5-0!

Rust en nog steeds die strakke westenwind die maar niet van afzwakken weet, de Boys voor met 5-0 en De Zweef waarbij 1 persoon erg opviel namelijk die enthousiaste trainer die in zijn eentje vanaf de zijlijn zijn longen uit het lijf staat te schreeuwen en zijn pupillen zo enorm positief staat aan te moedigen hij ontpopt zich als een ware positiviteitsgoeroe en zou hem dan ook haast ‘John’ noemen (alias John Troost)

De tweede helft
Vinz staat in de goal. Voor Evan, Tijn, Tigo. Achter wisselend Deon, Bram, Milan, Milan, Niek.
Deze opstelling lijkt toch iets beter te werken… Evan weet direct met de bal richting De Zweef te gaan en Tigo scoort 6-0. Milan Telman is weer strak aan het verdedigen en zorgt dat de bal naar voren gaat, Milan op doel 7-0. Maar dan begint De Zweef even te zweven, inderdaad niet stijgen, niet dalen maar zweven, doelman Vinz is even niet verdacht en De Zweef scoort 7-1! Opeens hoor ik iets opvallends vanaf links… Ja hoor, het is trainer John die naar zijn team roept: juichen, juichen, juichen! Nah dat is geweldig! 7-1 achter maar wel de kids willen laten juichen… Wat een enthousiaste, positieve instelling heeft die John toch! De Zweefse spelers lijken het op te pakken en komen haast voor doel, maar gelukkig is daar onze Niek weer en maakt een sliding op de bal. Maar De Zweef lijkt te willen stijgen, De Zweefse dame met nummer 10 op de rug staat dan ook maximaal vrij, krijgt de bal en vrij voor doel 7-2! Terwijl de 2e helft de Boys iets beter spelen dan de 1e helft doet De Zweef nu ook even heel aardig mee. Tigo speelt op Bram, Bram lange paas naar voren, Milan 8-2. Deze 2e helft voelt Evan zich ook beter op zijn plek en weet de 9-2 te noteren. Gaan we nu dan vandaag met chaotisch, niet tactisch spel weer in de dubbele cijfers komen? Ja hoor!! Want Deon scoort de 10-2! De Zweef kan nu niet meer meekomen en kan alleen maar dalen Tijn en Evan scoren met twee vingers in de neus dan tussendoor ook nog even de 11-2 en 12-2. In de laatste minuut krijgt De Zweef nog een kans en de zwever met de rode haren en rode schoenen zet de eindstand op 12-3!

Op de een of andere manier wijkt mijn oor weer richting trainer John en hoor hem richting zijn team roepen: 3 doelpunten voor jullie!! Tja dit is geen stijger, geen daler maar een zwever in hart en nieren! Wat mooi hoe hij omgaat met zijn team, ik ken die hele John niet maar mijn gevoel zegt dat dit een bijzonder goede man moet zijn.

Boys f6, geen geweldig spel vandaag maar dat was misschien vandaag ook wel een beetje opgelegd, terwijl het zo mooi is om te zien wanneer jullie helemaal in jullie nopjes zijn! Niet op je best maar wel winnen in dubbele cijfers met 12-3 en dat als team weer weten te doen! Wederom kampioenen in de dop? Of ben ik nu echt te voorbarig?!?