Boys F6 Kampioen!

Boys f6 kampioen!

De Zweef f9 – Boys f6

06 mei 2017

Vandaag de 6e van mei kan het kampioenschap beslist worden voor de Boys f6. Met reeds 1 bokaal op zak gaan de Boys vandaag strijdvaardig als ze zijn richting de Zweef.

En wat veel momenten zijn er al geweest in dit eerste jaar f: De doffers van Jakob die via de lucht krachtvoer willen brengen naar de tegenstander voor wat extra spelspektakel, heiig ècht een nederlands woord lijkt te zijn, standen bijhouden toch niet altijd kinderlijk eenvoudig schijnt te zijn, griekse kampioensaus die maar niet over de datum wil gaan en nog maar niet te spreken over die enorme mariënbergse stoorzender… Maar vooral heel veel enthousiast èn goed voetbal van onze kampioenen in spee waar we stuk voor stuk trots op kunnen zijn.

We gaan beginnen
Bram staat in de goal, voor wisselend Tijn, Niek, Evan, Vinz achter wisselend Deon, Milan, Milan en Tigo.
De Boys staan goed in positie en beginnen aan de kampioenstrijd en nemen ook direct de overhand in het spel, Niek komt dan ook al snel voor doel, net naast! Opeens voel ik een enorme knal op mijn linker kuit! Er word waarachtig gewoon vol met een bal op mij geschoten! Oh ja… tuurlijk nobody else dan Marc Olsman is in tha house! Zonder te vragen hoe het met mijn kuit gaat vraagt hij naar de stand; Op dat moment komt Niek voor doel 0-1! De Zweef lijkt wel even tegenstand te willen zetten en de vroomshoopse verdedigers hebben het nakijken De Zweef komt voor doel… en hopelijk heeft Bram geen keepers inspiratie voor ogen voor in de toekomst, door een blunder komt de Zweef gelijk 1-1. Voor het kampioenschap is een gelijkspel voldoende dus voor nu nog even geen nood… We liggen nog steeds op kampioenkoers! Deon en Milan verdedigers in hart en nieren zorgen dan de bal naar voren gaat en dan gaan ze met z’n vieren op pad Tijn, Niek, Vinz en Evan wat een mooie aanval met z’n vieren op de rij, Evan schiet 1-2! Marc merkt op; goh, helemaal geen rood/zwart in het veld vandaag hè! Nee dat klopt, niet in het veld… terwijl mijn kuit inmiddels rood/zwart aan het verkleuren is…!! Het spel gaat door, Tijn neemt een corner, Vinz met een enorme pegel, lat!! Milan paast op Niek, Niek slalomt het hele veld door en schiet de 1-3 binnen. De Zweef lijkt nog niet toe te willen geven aan de kampioenskoorts van de Boys ze komen voor doel en wis en waarachtig Bram red, hij kan het dus toch wel… het bevreesde keepen. Rust 1-3 volledig op kampioenskoers!

Vandaag voetballen rond het middaguur met de zon die inmiddels door is gekomen is het fijn vertoeven op de Zweefse velden. Altijd geïnspireerd door de dagen van vandaag vraag ik mij af welke dag het vandaag eigenlijk is… Het schijnt de dag van het tuinieren te zijn maar ook anti-dieet dag, dag van de mus en dag van de garnaal… Okay!? De fantasie gaat soms alle kanten op maar hierin zie ik toch echt totaal geen link met de Boys f6. Vooruitstrevend met nog een wedstrijdhelft te gaan zou misschien Wikipedia een update kunnen gebruiken: Kampioensdag? Want toch kijken we stiekem al uit naar de enorme enthousiaste gezichten van de jongens met die reusachtige schaal in de handen.

De tweede helf
Evan staat in de goal, voor wisselend Bram, Milan, Niek en Vinz, achter wisselend Tijn, Tigo, Milan en Deon.
De tweede helft zie we toch wel weer iets meer het vertrouwde f6 voetbal, Milan komt voor doel 1-4 en de 1-5 weet hij met die enorme pegels van hem ook direct op zijn naam te schrijven. De verdedigers staan weer als een huis en de Zweef krijgt nu toch echt het nakijken. Bram schiet van buiten de 16 op doel 1-6! De minuten strijken voorbij… Milan met Deon, Deon op Tijn, Tigo naar voren en op doel 1-7! Vandaag lijkt het ook Niekies dag te zijn want er gaat totaal geen spelmoment voorbij zonder dat Niek zich ermee bemoeit… Vins neemt een perfect corner en Niek met een kampioenswaardige omhaal 1-8! En dan klinkt het eindsignaal! Boys f6 kampioen, de enorme enthousiastelingen vliegen het veld over, prachtig om te zien!

Twee competities f6 hebben we meegemaakt met onder andere een tuinder ‘Bloemen Appie’ een competitie met zeldzame broedvogels die toch geen mus zijn, hilarische samengestelde griekse kampioensaus die overheerlijk lijkt te zijn en tja… als je me vol op de kuiten schiet dan ben je toch echt zo blind als een garnaal! Gek hè… dan lijkt Wikipedia toch gelijk te hebben met de dagen van vandaag… Maar als belangrijkste toevoeging Kampioensdag!!

We gaan op naar de kantine waar patat, ranja, een reusachtige kampioensschaal en het ‘we are the champions’ op de toppers van de f6 wacht! En wat is dat toch weer mooi om te zien, die blije gezichten met die schaal, fantastisch!!

Een eind is gekomen aan mijn ‘bijbaantje’ als verslaggeefster van de f6.
Beste Boys f6 ik hoop dat jullie vooral het plezier in het voetballen houden wat wat zijn jullie goed! Graag zie ik jullie terug in… Ach ja, laten we eens gek doen… het eerste van de Boys dan maar?

Deon, Tijn, Tigo, Milan, Evan, Vinz, Niek, Bram en Milan
Bedankt toppers!