Boys f6 – Lemelerveld f4

Boys F6 – Lemelerveld F4

Oefenwedstrijd

04 maart 2017

Vandaag komt Lemelerveld naar Vroomshoop om een potje te voetballen tegen ‘onze’ Boys. Lemelerveld voetbalt in de competitie een klasse hoger dan de Boys, op voorhand lijkt het een interessante wedstrijd te worden.

Peinzend kijk ik naar mijn mobiele kladblok, dat ik gebruik als hulpmiddel bij het schrijven, want dit is even wennen, slechts 3 regels staan er op het scherm…. Deze wedstrijd is toch onmogelijk in slechts 3 regels te beschrijven! Vandaag lijkt het allemaal anders te gaan.

We gaan beginnen
Evan staat in de goal, achter Deon, Tijn en Niek, voor Milan, Bram en Vinz. Tigo start als wissel.

De Boys staan in positie en het fysiek grote Lemelerveld (waarvan schijnbaar zelfs een paar jongens waarschijnlijk zelf op de brommer zijn gekomen…) volgt hierin. Al snel blijkt dat er vandaag écht gevoetbald moet worden, strijdwaardig als de Boys zijn gaan ze het duel niet uit de weg. Niek weet met een mooie paas Milan te bereiken, Milan schiet vanaf rechts op doel, maar net naast. Lemelerveld word gedwongen om op eigen helft te moeten blijven, Deon en Tijn verdedigen zeer goed en weten de bal bij Vinz te krijgen. Vinz weer snel op links en schiet op doel, maar de keeper van Lemelerveld stopt. Een doelpunt hangt in de lucht, maar wil maar niet vallen. Toch moet het hoger geklasseerde Lemelerveld opboksen tegen het zichtbaar beter getalenteerde Vroomshoop. Lemelerveld weet door de verdediging van Vroomshoop te komen en schiet op doel maar Evan weet te stoppen. Schijnbaar mist Evan een beetje spanning in het doel want door een iets slappe uit trap komt Lemelerveld direct weer voor doel, maar uiteraard stopt Evan deze ook. Rust 0-0… Wat?!! Ja, ja je leest het goed! 0-0.
Terwijl ik in de heiige lucht kijk die aan het betrekken is, heiig, heiig, ja opa Kroek en papa Snijders heiig schijnt dus gewoon een doodnormaal Nederlands woord te zijn, verrassend hè?? Bedenk ik mij dat mijn mobiele kladblok nog steeds onaangeraakt in mijn jaszak zit, dat is wennen! 0-0 cijfers, cijfers hoe belangrijk ze soms ook schijnen te zijn, maar uiteindelijk zijn het slechts getallen die hoeveelheden aangeven. Belangrijker is het gevoel waarmee iets gedaan word, dat lijkt vandaag ook zo te zijn maar dan in de vorm van balgevoel en teamgevoel.

De tweede helft
Deon staat in de goal, achter Vinz, Tigo en Tijn, voor Evan, Niek en Bram. Milan wissel.

De Boys gaan door met hun goede spel, allemaal hebben ze goed balgevoel en het samenspel / teamgevoel is vandaag dan ook zeer aanwezig, de mooiste pases worden gegeven en de tweede helft heeft Lemelerveld dan ook echt het nakijken. De keeper die verschrikkelijk veel ballen weet te houden mag van mij dan haast ook ‘the man of the match’ genoemd worden. Wat is het mooi om te zien dat ze zo goed samenspelen en het Vroomshoopse bal- en teamgevoel is duidelijk te hoog voor Lemelerveld. Het aantal toeschouwers is aan het groeien bij deze dijk van een wedstrijd en als Evan de 1-0 maakt is de ontlading dan ook groot bij spelers èn toeschouwers! Lemelerveld krijgt te maken met een Boys F6 team wat helemaal op dreef is met een verschrikkelijk mooi spel. Tigo geeft een sublieme paas naar voren, Niek werkt zich door het veld en weet het doel te vinden 2-0! Inmiddels is het hoger geklasseerde Lemelerveld de regie aan het verliezen, Vinz van achter met een paas op Niek, Niek voor doel 3-0! Wat een fantastische wedstrijd 3-0!

Een omschrijving van 3 regels…. Geen doelpuntenregen om te omschrijven, dat is even wennen!

Ik hoef dan ook niet te schrijven over Deon en Tijn, hoe ijzersterk zij verdedigen en Tijn, klein van stuk maar met zijn unieke kleurrijke haardos gaat hij geen duel uit de weg, ik hoef niet te schrijven over onze linkspotige Vinz hoe absurd snel hij is op die linkerkant. En ook niet over Tigo met zijn gestroomlijnde haren die de meest sublieme pases weet te geven, ik hoef niet te schrijven over onze Niek, die altijd waar hij ook maar staat elk duel zo energiek aan gaat en hoef ook niet te schrijven over het spitsen trio Evan, Milan en Bram die altijd weer zo tactisch mogelijk het doel proberen te vinden.

Wat was het weer mooi om te zien!