Boys f6 – Mariënberg f4

19-11-2016

Vandaag voetballen we ‘uit’ in Mariënberg! V.V. Mariënberg waarvan het sportpark in Beerzerveld ligt…. Op zich zou je haast zeggen dat het hier al iets mis gaat… Maar ik kan je gerust stellen, dat is iets van vroeger! Aangekomen op het ‘westerpark’ kunnen de Boys direct aan het werk! Het voetbalveld in Mariënberg word namelijk geteisterd door vogels… door heeeel veeeel vogels… Het complete enthousiaste Boys team en enthousiast zijn ze! Vliegen dan ook letterlijk en figuurlijk het veld over om het mariënbergse veld vogelvrij te maken, de perfecte warming up!

Zoals elk mariënbergs duel kan ik het (inmiddels tegen beter weten in) toch stiekem ook dit keer niet laten…
‘Als origine mariënbergse hoop ik op een spannende wedstrijd’….
Maar dan bereikt ons het bijna ondenkbare nieuws: de wedstrijd tenue’s zijn er niet!! Zeg nou zelf… Dit kan toch onmogelijk toeval zijn!! Onmiddellijk komt in mij op… Olsman moet hier achter zitten! Is het dan toch weer familie Olsman die de wedstrijd tegen Mariënberg aan het boycotten is!? Spontaan denk ik dan ook aan het credo: eens een mainbarger, altijd een mainbarger 😉 Gelukkig worden de tenue’s direct vanuit Vroomshoop op sneltransport gezet richting Mariënberg en kunnen we gaan beginnen!

Tigo staat in de goal, voor wisselend Milan, Evan, Bram en Vinz. Achter wisselend Milan, Tijn, Deon en Niek. De Boys staan direct in goede posities en zetten Mariënberg dan ook direct onder druk. In de eerste minuten weten Milan en Evan ook al snel voor doel te komen maar de mariënbergse keeper weet te stoppen. Tijn met een mooie actie op Evan, Evan zet voor op Milan… en ja hoor al snel valt de 0-1… Toch niet weer hè! Kan ik dan nu mijn hoop op een spannende wedstrijd alweer laten vervliegen?? Het is duidelijk dat de Boys beschikken over betere voetbal kwaliteiten en eigenlijk haast vanzelf hun eigen best bespeelbare positie in het veld vinden. Niek, Deon, Milan en Tijn zijn te goed voor de mariënbergse aanvallers, Evan komt voor doel 0-2!

Tigo lijkt nog steeds in de ban te zijn van al die vogels bovenin mariënbergs luchtruim en staat dan ook relaxed naar boven staat te staren terwijl de keeper van Mariënberg zich in vogelvlucht in de goal moet bewegen want Milan (ook iets met vogels toch?) schiet de 0-3, 0-4, 0-5 en 0-6 in het doel! Okay… schijnbaar het ik vandaag iets gemist… is het vandaag ‘nationale vogeldag’ ofzo?? Mocht dat zo zijn, dan word deze ‘nationale vogeldag’ mede mogelijk gemaakt door het fantastische spel en de kwaliteit van het hele Boys team! Bram en Evan die perfecte pases voor geven, de strakke acties en het doorzettingsvermogen van Niek, Tijn, Milan en Deon die de voorhoede constant blijven voorzien van de bal. Deon schiet een mooie lange bal op Bram, Bram met een perfecte voorzet op Milan, Milan 0-7! Rust.

De 2e helft
Tijn staat in de goal, voor Vinz, Evan, Milan en Bram. Achter Tigo, Deon, Milan en Niek. Ook deze helft spelen de Boys met de remmen los en met hun geweldige scorend vermogen, goeiendag… Bram schiet van afstand 0-8! Vinz lijkt in de rust de schoenen van Ussain Bolt te hebben aangetrokken… of was het nou zijn trui?.. Nou ja, in ieder geval zeer snel op links, hij zet voor op Milan.. 0-9! En als het dan toch ‘nationale vogeldag’ schijnt te zijn vandaag pikt zoals gewoonlijk Evan ook zijn graantjes mee en scoort de 0-10. Mariënberg is de regie is deze ‘story of birds’ helemaal verloren. Milan en Evan hebben inmiddels de stand uitgebreid naar 0-13. Mariënberg weet dan weliswaar eenmaal voor vroomshoops doel te komen maar stuiten dan op Tijn, die gewoon red op de lijn! En het doel schoon houd! In het slot is het weer Tigo met een van zijn goede acties die Bram weet te bereiken. Bram met wederom een goede voorzet op Evan… Evan scoort 0-14!

De griekse kampioensaus van vorige week is dan toch best wel lang houdbaar hè! Want die staat al een week buiten de koelkast en is nog lang niet bedorven! Want wat hebben ze weer goed gevoetbald en wat hebben ze allemaal stuk voor stuk hun best gedaan, een echt team! Boys f6 met maar liefst 101 doelpunten… nee, dat is geen typefout! 101 doelpunten en slechts 8 doelpunten tegen… tja zeg nou eerlijk dat is toch dè terechte kampioen! Wel een beetje jammer trouwens dat ik moet afsluiten met een verschrikkelijke nare ontdekking: Vinz heeft een gat in de sok!!!

Beste Boys f6 en begeleiding, bedankt voor jullie enorme enthousiasme, humor en vooral tameloze inzet!
We hebben ervan genoten!