Boys f6 – MVV '29

Boys f6 – MVV ’29

18-02-2017

Vandaag is het weer zover, de Boys mogen zich weer uitleven in de wei! Na heerlijk behaaglijk warm te hebben gezeten in de zaal van Het Punt en dat vond ik zelf heel eerlijk gezegd totaal geen punt hoor. En waar de Boys klop kregen van het groeizame Den Ham, met onder andere wie kent haar nog? Juist, Evi uit Den Ham, schijnbaar is ‘bloemen appie’ nog steeds niet gestopt met zijn meststoffen.

Onze najaarskampioenen zijn nu hoger ingedeeld in de competitie, ik ga er dan ook van uit dat mijn mobiele kladblok iet meer in mijn jas zal verblijven dit seizoen en op zich zou dat geen overbodige luxe zijn want typen met handschoenen aan, dat is niet wat! Dit seizoen ontbreekt het veel besproken Mariënberg, van de familie Olsman zullen we dus waarschijnlijk geen last hebben dit keer.

Op deze vroege koude ochtend staan we blauwbekkend langs de lijn te wachten op MVV ’29. En jawel hoor! Om exact 8.29 uur komt MVV ’29 het veld op, it’s all in the name 😉

We gaan beginnen.
Tigo staat in de goal, voor wisselend Milan, Vinz, Bram en Evan. Achter wisselend Milan, Niek, Deon en Tijn.

De Boys nemen de posities in om te starten, MVV met het zwart/wit gestreepte tenue neemt ook de posities in, ze staan opvallen in èèn lijn achter elkaar, dit lijkt mij iets nieuws te zijn, geen kluitjesstrategie maar het lijkt een zogenaamde streeptechniek te zijn. De Boys lijken haast niet van weggeweest te zijn en weten wederom echt als team te voetballen verdedigers Milan, Niek en Deon zorgen dat de bal richting voorhoede blijft gaan het duurt dan ook niet lang dat dankzij de MVV-se streeptechniek Milan de 0 van het scorebord mag wegstrepen hij noteert de 1-0. De Boys zijn weer los, Tijn maakt een mooie actie naar Vinz, Vinz vanaf links en Milan met een enorme pegel 2-0! MVV schijnt zijn naam eer aan te moeten doen: Met Velen Verdedigen tot overmaat van ramp valt uit die verdediging een eigen goal de 3-0. De Boys krijgen duidelijk de overhand, Tigo staat zich stierlijk te vervelen in Vroomshoops doel en de sterke verdediging zorgt ervoor dat MVV op eigen helft moet blijven. Vinz cq Vincent neemt een schilderachtige mooie corner en krult de 4-0 schitterend binnen. Dan krijgt MVV te kampen met een verkeerde weg speelbal waarvan Evan direct profiteert 5-0! Het eind van de 1e helft nadert waarin Milan nogmaals richting doel gaat en de ruststand op 6-0 zet.

Geïnspireerd door afkortingen begin ik mij af te vragen wat MVV eigenlijk betekend, Mariaparochianse Voetbal Vereniging schijnt het te zijn, tja dan drijven mijn gedachten al snel richting onze twentse Herman Finkers. De leukste grappen zijn immers de grappen die niet bedacht zijn, maar ja bedenk die maar eens! Ach ja humor heeft ook zijn leuke kanten.

Tweede helft.
Niek staat in de goal, voor wisselend Evan, Bram, Vinz en Milan, achter wisselend Tijn, Tigo, Milan en Deon.
Ook deze helft werkt de MVV-se streeptechniek perfect hoor! Ik zeg niets meer aan doen! Het is mooi om te zien hoe goed het samenspel en de wisselwerking tussen Milan, Deon en Tigo werkt waardoor MVV geen kansen krijgt. Tijn kan mee naar de voorhoede en Evanaldo en Bramovic kunnen zich met de fraaiste doelpunten compleet uitleven op de MVV-se goal. Zij noteren dan ook respectievelijk de 7, 8, 9, 10, 11 en 12-0. Hierbij kom ik dan ook tot de conclusie dat ik ècht mijn handschoenen collectie moet gaan uitbreiden met een touchhandschoen, want dat kladblok verblijft wel weer heeeel erg veel in mijn hand! De zwart-wit gestreepte MVV tenue’s weten toch nog een keer voor Vroomshoops doel te komen, maar gelukkig staat daar onze Niek! In het slot probeert MVV het nogmaals richting Vroomshoops doel waarna ze eindelijk de 0 mogen veranderen in een verticaal streepje. Eindstand 14-1

De Boys f6 die als vanouds er weer stonden als een team en samen de strijd aangaan om te willen winnen en wederom de wedstrijd overtuigend wonnen, dit keer van MVV dat Met Viertien Verloor, tja it’s all in the name hè 😉