Boys f6 – SVVN f3

01 april 2017

Vandaag komt het Nijverdalse SVVN naar de Bosrand om tegen ‘onze Boys’ te voetballen. Gezien de statistieken en met de Pasen in het vooruitzicht zou je haast op voorhand kunnen zeggen dat dit weer een appeltje eitje gaat worden voor de Boys.

We gaan beginnen:
Evan staat in de goal, voor wisselend Vinz, Tijn, Milan en Tigo, achter Milan, Bram, Niek en Deon.
Opvallend is altijd te zien hoe de Boys altijd goed in positie gaan staan en hoe de tegenstander dat eigenlijk nooit doet. De Boys gooien direct alles in de strijd, Vinz met zijn enorme snelheid op links zet voor op Tijn, Tijn op doel maar de keeper weet te redden. Opvallend is de ‘donkere parel’ van SVVN, schijnbaar is deze jongen nog niet helemaal geacclimatiseerd aan het Nederlandse klimaat want hij speelt de wedstrijd met de jas aan, hij weet door het veld te slalommen, komt voor doel, schiet, naast!! Zowww dat was dus haast 0-1 achter…. Okay, niet helemaal een appeltje, eitje dus…. De Boys hebben de overhand maar het welbekende ‘scoren’ blijft tot nu toe nog uit. De keeper van SVVN lijkt dan ook  een nieuw aangekochte speler te zijn want wat een reddingen!! Milan Telman alias ’the butcher’ wat ramt hij alle ballen weer weg achterin, Deon en Niek zorgen dat de bal via rechts naar voren gaat, Tigo krijgt de bal en schiet op doel…. sowdekneiter!! Wat een fantastische goal!!! 1-0! Tja en als de score eenmaal geopend is dan weten we inmiddels uit ervaring dat er snel wat zullen volgen. Vinz, Tijn en Deon proberen maar die vervelende keeper blijft stoppen. Bram neemt een corner, de bal komt in de kluts, Tijn probeert en Deon weet goed te raken 2-0! In het slot van de 1e helft lijkt er een discussie te zijn langs de lijn over de stand… vandaag lijk ik ook enige scherpte te missen… maar de ruststand lijkt 2-0 te zijn.

En wat heeft opa Kroek het vandaag goed voor elkaar hè!! Zijn duifje Hennie die thuis op zijn doffers past en zelf kan hij beide wedstrijden van zijn kleinzonen aanschouwen. Rechts speelt kleinzoon Evan en links op het veld speelt kleinzoon Thijmen. De beste man is hier dus gewoon even aan het multitasken!! Het moet waarachtig niet gekker worden…. Beste mannen, mister Jacob Kroek himself showt hier in levende lijve dat jullie dus wel degelijk twee dingen tegelijk kunnen doen!! Gek onnie..!?!

Tweede helft:
Tijn staat in de goal voor wisselend Evan, Bram, Milan en Vinz achter wisselend Niek, Tigo, Milan en Deon.
En zoals de Boys zich al als echte sterspelers kunnen gedragen, lijkt de 2e helft dè helft te zijn. Met het gezicht richting thuispubliek gaat het Boys f6 geweld weer los. SVVN lijkt niet eens in de gaten te hebben dat er al is afgetrapt en Evan stormt op de goal af 3-0! De achterhoede werkt weer als mallen en geven SVVN geen kans meer, Tigo pikt de bal op, Niek neemt over, Deon zet voor en Evan scoort 4-0! De aangekochte SVVN keeper lijkt het geweld niet meer te kunnen stoppen Milan zet voor en Evan 5-0! De speciaal ingevlogen ‘donkere SVVNse parel’ staat deze helft in de achterhoede, dat lijkt toch niet helemaal zijn plek te zijn, hij loopt dan ook haast een maagkeuzing op! Tja als Milan Teravest op doel schiet, kun je beter aan de kant gaan 😉 De achterhoede heeft ook deze helft de touwtjes volledig in handen, Vinz schiet naar voren, Milan zet voor, Evan schiet, Bram in de rebound 6-0. Het f6 samenspel is weer mooi om te zien, Niek schiet op Bram, Bram met een prachtige lob op Evan en Evan maakt af 7-0! In de slotminuten neemt Evan nog een corner en de net nieuw aangekochte SVVN keeper lijkt nu al uit te zijn op een transfer richting Vroomshoop hij drukt de bal binnen in eigen doel 8-0, het fluitsignaal klinkt eindstand 8-0!

Niek komt aangerend, pappa, pappa! We zijn al halve kampioen!! Geweldig, dankjewel Niek! Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden!