Boys f6 – Voorwaarts f3

Oefenwedstrijd

03 december 2016

Op deze koude zaterdagochtend komt Voorwaarts f3 voetballen tegen de regerende kampioenen Boys f6.

Als ik heel eerlijk ben heb ik eigenlijk geen flauw idee wat we van Voorwaarts f3 kunnen verwachten en volgens mij ben ik niet de enige die er geen statistieken op heeft nageslagen, maar wat zijn de Voorwaarts spelers groot hè! Ik ga ervan uit dat de Boys vandaag echt weerstand gaan krijgen en flink aan de bak zullen moeten! De familie Olsman heb ik inmiddels zien vertrekken richting…. Tja heel verrassend alweer Mariënberg! Met f5 dit keer, van hun hebben we vandaag dus geen last 😉

We gaan beginnen, vandaag zonder wissels; Deon geniet namelijk van een welverdiende snipperdag waardoor er 8 tegen 8 gespeeld kan worden, wel zo fijn op deze koude zaterdagochtend! Bram staat in de goal, voor Evan, Milan, Vinz en Tijn. Achter Niek, Milan en Tigo. Natuurlijk staan de Boys direct in de goede posities en ook Voorwaarts lijkt hier in mee te gaan, Milan en Evan weten al snel voor doel te komen maar de westerhaarse keeper stopt! Voorwaarts weet door het veld te komen richting vroomshoops doel maar gelukkig weet Bram de bal tegen te houden. En wat trapt hij goed uit… over voorwaartse aanvallers direct naar de eigen helft van Voorwaarts. Milan komt voor doel en opent 1-0! Opvallend is het mooie samenspel van de Boys, maar dan ook alle Boys, hierin hoef ik neem ik aan even geen namen te noemen! Er word zeer goed overgespeeld, Evan met wel een hele mooie paas op Milan 2-0!

Wat zijn ze weer goed aan het spelen zeg… geen sterallures na het inmiddels binnen gesleepte kampioenschap, ze hebben als team ja als team strijd en willen gewoon winnen!! De Boys gaan dan ook al zijn ze ‘kleiner’ veel feller de strijd aan dan het ‘grote’ Voorwaarts. Terwijl Bram zich in de goal aan het warm houden is met ‘push ups’, ach dat kleine jochie wil ook een keer groot worden, legt Milan nog even snel de 3-0 in het netje. De werklust is zeer groot bij de Boys en mooi om te zien dat die euforie al ontstaat in de verdediging! En tja wat beginnen we nu zonder die verdediging! Niek die helemaal in zijn element is en altijd zo enthousiast als een malle te keer gaat, Tigo met sublieme pases en acties en Milan die altijd de strijd aangaat! Tijn staat goed zijn mannetje in de voorhoede en weet de bal bij Vinz te krijgen, Vinz met zijn snelheid op links en geeft een mooie voorzet, Milan 4-0! Rust!

Wist je trouwens dat Voorwaarts is ontstaan uit een fusie vanuit twee westerhaarse clubs? Victoria (god der overwinning) en Wiekse (schoenpoetsende) Boys. Deze fusie is destijds beklonken in een wel heel bijzondere locatie namelijk Cafe Stoffer Snippe! Snap jij het nog? Zeg nou eerlijk het is toch vragen om problemen als je overwinningsgoden en schoenpoetsende jongens in èèn voetbalveld wilt zetten!?! Als ik Stoffer was geweest had ik ze direct het café uitgezet!!

De 2e helft
Vinz staat in de goal, voor Evan, Bram, Milan en Niek. Achter Tijn, Milan en Tigo. En ook deze helft hebben de Boys de overhand, ze zijn sneller in het duel en laten zich niet zomaar van de bal zetten. Vanuit de verdediging komt weer een bal naar de voorhoede, Evan zet mooi voor en Bram scoort 5-0 vice verso weet Bram voor te zetten op Evan 6 en 7-0! Voorwaarts weet dan toch nog eenmaal door de verdediging te komen maar stuiten dan op Vinz en hij stopt! Voorwaarts dat alleen maar achterwaarts aan het voetballen is, kan gerust de schoenen gaan poetsen want schijnbaar zit er voor deze goden geen overwinning meer in vandaag. Niek die in de voorhoede net zo te keer gaat als in de verdediging en niet (zoals zijn vader) van schone schoenen houd werkt de bal naar Evan 9-0. In het slot word de eindstand gezet op 10-0! Zal Stoffer vast heeel erg blij mee zijn….

Boys f6 wat een team zijn jullie toch en daar gaat het om een team samen! Haal maar snel het ‘stof’ van jullie medaille af want wat hebben jullie vandaag, en ook al was het een oefenwedstrijd, kampioen waardig gespeeld! Top gedaan!