De Boys f6 uit in Hardenberg f4

Vandaag is het dan zover, de eerste uit wedstrijd! Met zelfs een beetje een schoolreisje gevoel reizen we deze frisse en vooral vroege zaterdagochtend af richting Hardenberg. Het is mooi om te zien hoe enthousiast de jongens allemaal zijn.

We gaan beginnen! Vinz staat de eerste helft in de goal, Bram staat wissel. Achterin Tijn, Milan Telman en Tigo. Voorin Niek, Deon en Milan Teravest.

De Boys nemen direct de goede posities in, goed verdeeld over het veld, terwijl Hardenberg het kluitjesvoetbal principe als spelstrategie lijkt te hebben. De bal komt al snel in vroomshoopse voeten en het sterke trio Niek, Deon en Milan weten al snel door hardenbergse verdediging te slalommen Milan Teravest komt voor doel en scoort 0-1. De verdediging van Hardenberg lijkt het zwaar te hebben Niek scoort 0-2 en Deon volgt direct met de 0-3… Okay… We zijn nu dus 5 minuten aan het voetballen…. Dit lijkt verdacht veel te lijken op de galleryplay van vorige week tegen Kloosterhaar.

De kluitjesstrategie van Hardenberg lijkt tot nu toe nog geen vruchten af te werpen, zelfs de achterhoede van de Boys weten voor doel te komen Tijn weet met een mooie actie de bal in het mandje te leggen 0-4. Door sterk verdedigend werk van Milan Telman weet Niek alleen op de goal af te komen, hij schiet maar de hardenbergse keepster stopt. Alhoewel de Boys al aardig hebben gescoord, heeft de keepster toch een aantal goede reddingen in huis.

Opeens weet Hardenberg toch door de vroomshoopse verdediging te komen en scoren 1-4. Ondanks de inspanningen van hardenbergse kant, lijkt op sportpark Baalderveld een eenrichtingsverkeer richting Vroomshoop te gelden. In de resterende minuten weten Niek, Tijn en Milan Teravest de ruststand op 1-9 te zetten.

De 2e helft

Tigo staat in de goal en hij lijkt direct bezoek te krijgen van de hardenbergse aanvallers, met in eerste instantie een strakke redding weet hij het doel niet schoon te houden 2-9. Maar dan krijgt Hardenberg geen voet meer aan de bal, de Boys zijn helemaal op dreef. De sterke verdedigers Milan Telman, Deon en Tijn zorgen met mooie pases de bal bij de voorhoede te krijgen. Vinz voelt zich voorin als een vis in het water en scoort uit een voorzet van Bram, de stand is inmiddels 2-14. Normaal staan de beste stuurlui aan wal, maar vandaag stonden ze allemaal in het veld.

Terwijl Tigo in de goal de tijd aan het doden is met buikspier sit-ups, brengen Vinz, Bram, Deon en Milan Teravest de eindstand op 2-20.

Schijnbaar heeft de hardenbergse scheidsrechter een andere telmethodiek en noteert een officiële eindstand van 2-18. Ach met 38 doelpunten uit 2 wedstrijden willen we daar niet lullig over doen 😉

Volgende week komt JCLE op bezoek bij de Boys en om een writersblock te voorkomen hoop ik toch stiekem op een iets spannendere wedstrijd 🙂