Enter Vooruit f4 – Boys f6

Enter Vooruit – Boys f6

11 maart 2017

11 maart en wat is het een prachtige dag! Vandaag gaan we richting Enter! Enter Vooruit om precies te zijn en wat is het een mooie dag, de zon schijnt helder aan de hemel zonder die nare heiige lucht èn vandaag is het 11 maart. Ja!! 11 maart ik voel me opgewekt want vandaag is het natuurlijk wereld loodgieterdag! Jawel, jawel wereld loodgietersdag!

Enter Vooruit, het kan aan mij liggen maar die naam vind ik toch apart…. De plaatsnaam is natuurlijk al eerder bepaald dan dat het toetsenbord is uitgevonden maar toch word ik nieuwsgierig, een beetje speurwerk leert mij dan ook al snel dat Enter Vooruit in de jaren 40 is ontstaan uit 2 sportclubs namelijk ‘de snelle klomp’ en ‘de vlugge schoen’! Okay… nou ik ben benieuwd hoe snel of vlugge deze schoenen en klompen zullen zijn vandaag!

We gaan beginnen:
Tijn staat in de goal, voor Evan, Vinz en Milan, achter wisselend Niek, Deon, Tigo en Bram. Had ik al eer keer geschreven dat de Boys altijd zo goed in positie gaan staan? Nou vandaag doen ze dat dus gewoon weer! Met nog in het achterhoofd de wedstrijd van vorige week, lijkt ook vandaag het teamspel van de Boys weer van hoge kwaliteit te zijn. De eerste minuten gaat het even over en weer en bied Enter ook zeker tegenstand, als Enter door kan komen lijken ze ook gevaarlijke te kunnen zijn. Dan komt er een mooie actie van Niek, Deon (vandaag de man van de mooie moves) op het middenveld paast op Milan, Milan zet voor, soms is het lastig maar wat goed dat hij het doet, op Evan, Evan op doel, 0-1! Wat een prachtige aanval! Het samenspel van de Boys is wederom dik in orde, weer weten ze een super mooie aanval op te zetten en mikt Evan de 0-2 in het netje. Maar dan, de snelle klompen en vlugge schoenen van Enter komen ‘Vooruit’ en komen warempel voor doel, Niek schijnt alle vertrouwen in doelman Tijn te hebben en uiteraard weet Tijn strak te redden. Tijn trapt uit naar Vinz… tja Enter, jullie met de snelle klompen en vlugge schoenen… Hallooo Enter! Meet Vinz! Die is pas snel en vlugguh! Hij mag dan ook het hele veld door en laat heel Enter achter zich, voorzet vanaf links op Evan, tja dan is een hattrick een feit 0-3! Als eerder, als Enter erdoor komt zijn ze gevaarlijk, de Boys staan te ver terug en kunnen niet bijhalen, Enter op doel 1-3. Het voetbalspel wat de Boys vandaag weer laten zien is toch weer van goede kwaliteit hoor, ze staan er gewoon weer als team, zo jong maar ze doen het wel. Tigo met weer een super paas op Bram, Bram word getackeld en ligt, terwijl heel Enter naar Bram staat te staren vliegt de snelle en vlugguh Vinz er vandoor met de bal en knalt de 1-4 in het net! Soms lijkt het haast eentonig te worden om te schrijven hoe goed die jongens toch kunnen voetballen. In het slot van de eerste helft geeft Bram van achteruit een crosspaas, Milan pakt hem op, schiet door naar Evan 1-5! Rust.

In de rust vallen opeens al die duiven in de lucht op! Schijnbaar probeert mister Jacob Kroek himself meer spanning in de wedstijd te brengen! Is hij nou aan het proberen om via zijn ‘doffers’ krachtvoer naar de Enterse spelers te brengen?!? Het moet niet gekker worden!!

Tweede helft:
Milan staat in de goal, voor Tijn, Evan, Bram achter wisselend Tigo, Vinz, Deon en Niek.

Het krachtvoer van opa Kroek lijkt duidelijk niet ‘geland’ te zijn, voor Enter lijkt de wedstrijd dan ook 20 minuten te lang te duren, ze hebben ogenschijnlijk al hun lood al verschoten in de eerste helft, en dat op werelds loodgietersdag! De snelle en vlugguh Vinz zet dan ook al snel voor op Bram, Bram omringt door Enter spelers, loopt terug en met een sublieme kapbeweging komt hij door, paast op Tijn, Tijn op doel 1-6! Opeens valt mijn oog op het tenue van de Enterse keeper rood/zwart gekleed, rood/zwart, rood/zwart…. Mariënberg! Nahhh Marc Olsman weer hoor, wat is hij nu weer in zijn schild aan het voeren?!?! Het spel gaat ondertussen door, Deon met wederom een hele fijne move, paas op Evan, Evan op Tijn… en Tijn lijkt totaal lak te hebben aan zijn vaders praktijken hoppateeee 1-7! Niek is, na in de eerste helft zijn nagels te hebben bijgewerkt, de tweede helft weer helemaal ‘back in business’ hij loopt dan ook vanuit de achterhoede met bal aan de voet vooruit, paast op Tijn en Tijn passeert natuurlijk weer die rood/zwarte keeper, goed bezig Tijn! Inmiddels heeft Niek het hoofd helemaal op ‘scoren’ staan en sprint dan ook het hele veld door, met de bal aan de voet, wederom heeft Enter het nakijken 1-9. Het kan aan mij liggen of aan deze loodgietersdag maar die tweede helft duurt wel heeeel erg lang, voor Bram lijkt dit ook parten te spelen, hij rolt dan ook haast letterlijk en figuurlijk van het veld af na een tackel. In de slot minuten van deze lange tweede helft en voor Enter lood vergietende wedstrijd zet Evan de eindstand nog even op 1-10!

Boys wat hebben jullie weer goed gevoetbald en stonden jullie er weer als een hecht team! Fantastisch gedaan!

Fijne loodgietersdag nog! 😉