Groeizaam Den Ham f4 – Boys f6

Den Ham f4 – Boys f6

Oefenwedstrijd

22-10-2016

Vandaag is het dan tijd voor een echte streekderby: Den Ham versus De Boys, een oefenwedstrijd.., maar echter heeft zo’n wedstrijd toch altijd een bepaalde lading! Er zijn vandaag veel toeschouwers langs de lijn gekomen van beide clubs. Zelfs de voorzitter van Den Ham is, weliswaar met gemengde gevoelens, de bestuurskamer uitgekomen om deze derby te aanschouwen.

Eén ding lijkt direct overduidelijk te zijn: de voeding in Den Ham is perfect in orde! De spelers van Den Ham zijn vrijwel allemaal één of soms zelfs wel ruim twee koppen groter. Zou Groenrijk ook wel ‘bloemen appie’ genoemd misschien extra sponsor zijn die regelmatig met groeizame meststoffen langs komt..? Later horen we via ‘inside information’ dat vrijwel alle spelers 7 en 8 jaar oud zijn. Gelukkig weten we inmiddels als je kijkt naar Robben en Sneijder dat lengte geen enkele rol speelt, maar juist kwaliteit voorop staat!

We gaan beginnen! Deon staat in de goal, achter wisselend Milan, Tygo, Milan en Niek. Voorin Vinz, Evan en Bram.
De Boys gaan direct in perfecte posities staan wat in de eerste minuten bij Den Ham te wensen overlaat. Verdedigers Milan, Tygo en Niek zorgen door goed samenspel dat de bal rechts op Bram komt, hij zet voor en Evan opent direct de score voor de Boys 0-1!
Den Ham trapt slordig af waar de vroomshoopse verdediging direct van profiteert wederom de bal via rechts op Bram, Evan ‘back in business’ voor doel en ja hoor de 0-2 ook strak in het net! Den Ham wat het van de fysieke kracht moet hebben werkt zich door het veld en weet het goede positiespel van de Boys even te ontregelen, Deon kan het schot op doel niet houden 1-2. Den Ham lijkt op stoom te komen en ook de 2-2 volgt al snel, zou dan toch die meststof van ‘bloemen appie’ ons parten gaan spelen!?!?

Als je al geen koffie had gehaald, had je het al zeker niet in de eerste vijf minuten van deze wedstrijd moeten doen 😉 De Boys werken hard, het positiespel is goed en met name het samenspel ziet er uitstekend uit! Evan neemt een corner van rechts en een eigen doelpunt van Den Ham bezorgt de 2-3. Niek, Tygo en Milan zorgen dat Den Ham geen kans krijgt, Vinz alias ‘de hunter’ is zeer sterk op links en weet de bal voor te zetten…. en Den Ham, wat gewoon gek op scoren is maakt voor de Boys de 2-4!
Den Ham weet met dank aan de vroomshoopse verdediging de bal niet meer van eigen helft te krijgen. Bram neemt een corner en Evan schiet eenvoudig binnen 2-5. Den Ham krijgt een vrije trap mee en zet hiermee de ruststand op 3-5.

2e helft
Deze helft neemt Niek plaats in de goal wisselend Vinz, Milan, Deon en Tygo achter, voor Evan, Milan en Bram. In het eerste deel van de tweede helft blijven de Boys de druk erop zetten, via Vinz komt de bal bij Milan Teravest en schiet hard op doel 3-6!
Maar dan lijkt opeens het tij te keren en krijgen we te maken met de Den Hamse speelster Evi. Wat zal er toch met haar in de rust gebeurt zijn..? Of zal toch ‘bloemen appie’ ergens verdekt langs de lijn hebben gestaan..? Voor Den Ham lijkt het deze helft geen hardlopen met Evi te zijn maar voetballen met Evi 😉
De vroomshoopse verdediging moet strak aan het werk en weten tot nu toe alle ballen weg te werken. Ook Niek word in de goal flink door Evi getest die een aantal flinke schoten op zich afgevuurd krijgt, maar fantastisch weet te redden!

Je voelt gewoon dat Den Ham geen genoegen wil nemen met deze uitslag en beginnen weliswaar te (tja laat ik het eens ‘groeien’ noemen) in de wedstrijd, zij nemen nu dan ook het voortouw en scoren 4-6! Okay… dit gaan we nu toch niet meer uit handen geven in het slot van de wedstrijd!?! De spanning stijgt en de minuten kruipen voorbij… En daar heb je dan Evi weer..! Het is dan ook Evi uit Den Ham die de 5-6 op het scorebord noteert!
Maar dan klinkt het eindsignaal, de derby gewonnen door de Boys f6 eindstand 5-6.

Het groeizame Den Ham (met of zonder meststoffen) was uiteindelijk net niet opgewassen tegen de Boys f6, een prachtige wedstrijd met veel strijd en kwaliteit, we hebben weer van ‘onze boys’ genoten!