MVV’29 – Boys f6

25 maart 2017

Vandaag zullen we vroeg bij de Boys moeten zijn want we gaan met de jongens in deze zeer vroege ochtend richting Mariaparochie. De afspraak is om 08.00 uur bij de Boys eigenlijk is 08.10 ook okay maar aangezien Danielle altijd te laat is word er iets eerder afgesproken. Gelukkig zijn er inmiddels sociale ouders die rekening houden met deze situatie en zijn zelfs bereid om later te komen zodat het ‘iets’ minder opvalt dat Danielle te laat is. Bram viel zelfs deze week iets ‘geks’ op… Mam… Ja jongen… Het is toch gek dat Danielle op de fiets wel op tijd is terwijl ze met de auto altijd te laat is… Ja, jongen… das inderdaad wel gek!

We gaan op pad richting Mariaparochie, opa Jacob Kroek schijnt de weg goed weten te vinden dus hij rijd voorop! Al snel blijkt dat hij nog iets goed weet te vinden… het gaspedaal!! Tjonge jonge! Waar heeft die man last van dan? Bang om te laat te komen  ofzo? Nou met dit tempo komen we nooit te laat hoor Jacob!

Aangekomen bij MVV is er natuurlijk tijd genoeg om even wakker te worden met een kop koffie, ik neem dan ook graag van die gelegenheid gebruik, is dat gaspedaal van Jacob toch nog ergens nuttig voor 😉

We gaan beginnen:
Deon staat in de goal, voor wisselend Evan, Milan, Tijn, Vinz en Bram, achter Tigo, Niek en Milan.
MVV hèt team waar misschien de Boys het voor het vrezen mogen hebben, maar als ik het veld over kijk zie ik ook grote jongens en zelfs  eentje zou misschien wel een kleine 16 jarige kunnen zijn. Het vermoeden gaat dan ook uit naar een spannende wedstijd en zo begint het ook en dat zij de Boys dan ook weer zo nodig! We zien dan ook fantastisch voetbal! De mooiste voorzetten, pases èn niet te zwijgen over de zekerheidjes achterin Milan, Niek , Tijn en Tigo wat zijn ze weer goed! MVV lijkt tegenstand te geven en dat is niet slecht voor de Boys aar na een aantal minuten mag Evan een corner nemen en ja wat krult hij de de 0-1 er mooi in! Tja en als er eenmaal gescoord is dan komen de jongens op dreef, Milan en Niek zorgen dat MVV op eigen helft moet blijven, Tigo met een voorzet vanaf rechts en Evan voor doel 0-2! Milan Telman lijkt wel helemaal herstelt te zijn wan hij is echt weer een van de zekerheden achterin en laat MVV geen kans om voor te komen, hij blokt en paast op Tigo, Tigo met een fantastische lob 3-0!

MVV kikt weer af en al snel komt de bal bij de MVV’se keeper hij trapt goed uit en MVV weet voor Vroomshoops doel te komen maar Deon weet subliem te redden, tja ook weer zo’n zekerheidje hè!

Als ik naar de gezichten kijk van de Boys in de blauwe tenue’s.. lijkt het wel of ze ziek zijn… wat is er toch aan de hand met de Boys? Is de griepepidemie dan ook toegeslagen bij de jongens?!? Eerlijk gezegd is het ons huis ook niet voorbij gegaan… En ik kan je dan ook vertellen dat de gezelligheid al snel ver te zoeken is hoor! Hen beneden op het toilet en ik  boven, je ziet elkaar amper meer jah, niks aan hoor!  Bij de Boys lijkt het geen griep te zijn  maar meer koorts… Koorts in super zeer vroeg stadium vastgesteld, ook wel kampioenkoorts genoemd, of ben ik nou na vandaag heeeeel voorbarig? Er zou een medicijn op hand zijn die ‘een klasse hoger’ heet maar ook dit medicijn lijkt weinig te helpen! En het is ook al een aantal weken achter elkaar dat zelfs de trainers van de tegenpartij dit uiten! Inmiddels gaat de wedstrijd door Evan gooit in op Milan, Milan op Tijn en Tijn op doel 0-4!

Rust!

In de rust word er gekscherend gezegd door opa Kroek en papa Snijders dat er vandaag weinig  schrijfinspiratie zal zijn want de lucht is namelijk niet heiig en in de verste verte zijn er vandaag geen doffers te vinden. Maar als ik die prachtige blauwe lucht in kijk en die mooie vliegtuigstrepen zie dan komt in mij op…. Er is iemand bij de Boys geweest die dit team bij elkaar heeft gebracht….

De tweede helft
Niek staat in de goal, achter wisselend Milan, Deon, Tijn en Tigo, voor wisselend Vinz, Evan, Bram en Milan.
De tweede helft is het anders en gaat het over en weer alhoewel echt een doelpunt in de lucht hangt aan Vroomshoopse kant valt ie niet. Vinz weer zo enorm snel op links maar op de een of ander manier komt die vervelende bal net niet goed voor. Wederom komt de bal vanaf achteruit, Tigo met bal aan de voeten wat doet hij… hij kijkt het veld over en ziet dan Bram helemaal vrij staat, wat knap! Tigo met een fantastische crosspaas, en alleen met het woord fantastisch doe ik Tigo waarschijnlijk tekort. Bram neemt de bal aan en gaat het duel aan waarin hij niet sterk is, jammer.

In dit deel van de tweede helft weten de Boys weer even te overheersen en dat op wereld lammetjesdag, MVV staat er dan o k even heel lam bij  of moet ik lammetjesdag in een andere context zien?!? Als ik eerlijk ben word ik inmiddels dan ook haast ‘gek’ van al die wereldse, nationale dagen, maar toe maar!

Maar ja, als we dan toch met lammetjes bezig zijn, lijkt MVV dan ook haast verlamt te zijn als Evan de 0-5 scoort. Alhoewel de Boys vandaag met name de 1e helft subliem speelden ruikt MVV een kans in het slot en sluit af met 1-5!

Eindstand 1-5 … bijzonder dat door de MVV’se scheids een 1-4 word vast gelegd. Laten we het dan maar houden op een jong lammetje van een scheids.

Beste Boys, beterschap met die vervelende kampioenskoorts!

Die beste man of vrouw van de Boys die dit team heeft samengesteld, zou je het misschien ook zo willen laten?!?!