Thriller Boys f6 – JCLE f4

Boys f6 – JCLE f4

01-10-2016

Het begint als een druilerige zaterdagochtend, wanneer het sterke JCLE een bezoek komt brengen aan De Bosrand om tegen De Boys f6 te voetballen. JCLE dat net als de Boys tot nu toe alles hebben gewonnen beloofd op voorhand een spannende wedstrijd te worden.

Bram begint in de goal, achter staan Tijn, Deon en Milan Telman, voor staan wisselend Tigo, Vinz, Niek en Milan Teravest. De veelbesproken scheidsrechter geeft het fluitsignaal, we gaan beginnen!

Zoals vooraf voorspelt is JCLE inderdaad sterk het is een ware veldslag waarbij echt gevoetbald moet worden, Deon verdedigd zoals gewoonlijk zeer sterk, maar een corner voor JCLE is niet te voorkomen, JCLE neemt de corner en vanuit de kluts kan Bram de bal niet houden 0-1 achter.

Deon en Milan Telman verdedigers in hart en nieren zorgen dat de bal bij de goal weg blijft, er word gevochten op het middenveld, Vinz neemt een corner en Milan Teravest scoort 1-1. Wat een strijd word er geleverd door beide teams, fantastisch om te zien. Tijn, Tigo en Niek op het middenveld, Niek paast de bal op Milan Teravest en Milan weet weer het net te vinden 2-1.

Milan betekent in het Frans ‘zeldzame broedvogel’….. En dan heb je dus gewoon twee van deze zeldzame vogels in het team!! Nou, deze twee vogels zaten vandaag duidelijk niet op het nest te broeden, maar waren enorm aan het voetballen!

JCLE legt zich er niet bij neer en vecht, Vinz schiet op doel maar de keeper stopt. Dan krijgt Tigo via Tijn de bal en schiet met een fantastische lob de 3-1 binnen.

De 2e helft
Deon staat in de goal. We staan voor…. maar JCLE geeft zich niet zomaar gewonnen en bied veel tegenstand. Al snel raakt de achterhoede de bal kwijt en JCLE scoort 3-2. Er wordt gevochten als leeuwen, de jongens kennen goed hun posities maar JCLE kent ze ook! Toch komt JCLE er weer door en vinden wederom het net 3-3!

Nu begint de spanning toch echt te snijden…. Wat een enorme spannende voetbalpot met kansen aan beide kanten. Niek paast mooi op Vinz, Vinz zet voor, maar Bram belandt met keeper èn bal naast de goal.

Er komen steeds meer toeschouwers kijken naar deze thriller van een wedstrijd en iedereen moedigt aan, ook de JCLE aanhangers schreeuwen zich haast de longen uit het lijf. Maar de Boys lijken geen genoegen te nemen met een gelijkspel en zetten door. Tijn paast op Milan Teravest, Milan schiet, paal!!! Wat een spanning… maar de Boys lijken toch door te willen zetten… zal er dan toch nog een doelpunt in zitten? Van Gaal zou zeggen ‘its a question of time’ 😉 De minuten lopen door, misschien is er nog 1 keer een aanval mogelijk van vroomshoopse kant. Deon trapt uit, Niek schiet op Tigo, Tigo geeft een fantastische bal langs de lijn naar Milan, Milan zet voor op Bram, Bram schiet op doel…
gooaall 4-3!!! Gewonnen in de laatste minuut!

Fantastisch, wat een geweldige wedstrijd en wat een mooi team is dit toch met allemaal strijdlustige jongens die doorgaan tot het eind. De toppers stonden vandaag niet in de Arena, maar op De Bosrand!