Vroomshoopse Boys F6 Kampioen!!

JCLE f4 – Boys f6

12-11-2016

Vandaag is het dan zover! ‘Onze Boys’ kunnen kampioen worden!
De vroege ochtend begint met verschrikkelijk nieuws: Het Boys broekje van Tigo is verdwenen!! Zomaar weg, missing, lost in het mistery dat ‘was’ heet! Bij de familie Beekhuizen lijkt de hel dan ook compleet los gebroken te zijn… Gelukkig bleek het achteraf ‘alleen maar’ kampioenstress te zijn 😉

De laatste wedstrijden… en wat is er al veel gebeurt: Het mariënbergse dopingschandaal, het luchtoffensief van de ganzen in Kloosterhaar, de koffie verkeerd momenten en dan zwijg ik nog even over ‘bloemen appie’. Maar vooral veel geweldig Boys f6 voetbal hebben we gezien, met stuk voor stuk schitterende spelers! De anekdotes van Van Gaal en Cruijff ben ik dan vandaag ook waarschijnlijk niet nodig maar… ‘das logisch’! Vandaag JCLE, sportpark ‘De Kei’… dat moet haast garant staan voor een ‘kei’ van een wedstrijd!

We gaan beginnen! In de goal ‘balgetter’ Deon, voor wisselend Vinz, Milan, Bram en Evan. Achter wisselend Niek, Tigo, Milan en Tijn. De kampioenswedstrijd tegen een goede ploeg en dat is direct te zien, alle spelers moeten flink aan de bak. De achterhoede van de Boys staat uitstekend te verdedigen en voor de voorhoede spelers is het lastig om door de verdediging van JCLE te komen. Alle spelers lijken op hun favoriete plek te staan en dat is mooi om te zien. Niek, Tijn en Milan staan als mallen te verdedigen, lange bal van Tigo op Vinz, Vinz op links naar Milan… oh… net naast doel… Wederom proberen ze het opnieuw de bal door Tijn van achteruit naar Vinz, Vinz op Milan, Milan op doel.. ja… 0-1!! We staan voor maar heel gemakkelijk gaat het niet… gelukkig staat Deon super goed op te letten in de goal en zorgt dan ook dat JCLE niet mag scoren. Wederom weten Niek, Tijn en Milan te zorgen dat de bal via Bram bij Vinz komt, Vinz met zijn enorme snelheid met bal aan de voet, paast op Milan, Milan op doel… 0-2! Zo! nu liggen we dan toch wel op kampioen koers…

Bij het woord ‘kampioen’ moet ik altijd stiekem terug denken aan een gezellig diner voor twee in het griekse Kos.Varkenshaas met champignonsaus ga ik eten! Sneller dan verwacht staat de ober al naast mijn zij, terwijl ik nog aan het bedenken ben hoe die champignons ook alweer in het engels heten (mushrooms… vergeet het nooit weer!) Is het mijn steun en toeverlaat Hendry (sorry Hen) die onmiddellijk richting ober oppert: championsauce! Spontaan schiet ik in de lach; het word dus varkenshaas met kampioensaus!

Maar dat is er dus aan de hand!! De Boys hebben de ‘kampioensaus’ geroken! Want wat spelen ze goed en doen ze goed hun best, Niek die vrijwel alle pogingen van JCLE weet te blokken Tijn en Tigo gebruiken hun kwaliteiten om Evan, Bram en Vinz van de bal te voorzien, die op hun beurt opboksen tegen het goed spelende JCLE! Ruststand 0-2

Als ik om mij heen kijk vind ik het mooi om te zien dat er zoveel mensen zijn meegekomen om deze wedstrijd te bekijken opa’s, oma’s, ooms en tantes en die enthousiaste JCLE mevrouw… die hele enthousiaste JCLE mevrouw… die veeeel te enthousiaste JCLE mevrouw… mocht ik ooit zoooo enthousiast worden zou dan iemand me alsjeblieft willen waarschuwen!?!

2e helft
Niek staat in de goal, voor wisselend Tijn, Evan, Bram en Vinz, achter wisselend Deon, Tigo, Milan en Milan.
JCLE lijkt lak te hebben aan de kampioenskoorts waar de vroomshoopse spelers aan lijden, het is dan ook JCLE die het doel weten te vinden 1-2! Maar de Boys geven niet op en gaan verder in de kampioensstrijd Deon zoals altijd zeer sterk zorgt samen met Tigo dat Milan de bal krijgt, hij schiet met een enorme pegel op doel… ja! 1-3 en wat een beauty! Tja dan zijn het toch weer die ‘zeldzame broedvogels’ hé! Tijn en Evan weten niet van ophouden en gaan gewoon door in de strijd, Evan op doel… oeh net naast. Het is bijna tijd maar de Boys blijven goed door voetballen. Tigo met een mooie paas op Tijn, Tijn op Evan, Evan schiet de keeper is verdwenen maar een JCLE speler weet met een sublieme sliding te redden. Maar dan… dan klinkt het eindsignaal… yes!!
De Boys f6 kampioen! Wat ontzettend goed gedaan! Onbeschrijfbaar, de gezichten en het enthousiasme van de jongens! Die kampioensaus is best lekker en smaakt eigenlijk wel naar meer.

Op naar de kantine in Vroomshoop waar de ‘we are the champions’ huldiging met medaille, diploma en vooral patat op de jongens wacht.

Deon Snijders, Tijn Olsman, Tigo Beekhuizen, Milan Telman, Niek Eshuis, Vinz de Jager, Evan Kroek, Milan Teravest en Bram Lukas BEDANKT

[supsystic-gallery id=’1′]