De Zweef MO17  –  Vroomshoopse Boys MO17

Met een smetteloze trackrecord (ongeslagen) togen de dames vandaag naar Nijverdal. Op het programma een wedstrijd tegen De Zweef MO17. Dit team uit Nijverdal is moeilijk in te schatten. We hebben al jaren niet tegen de Zweef gespeeld en daarbij komt dat dit team een aantal wedstrijden gespeeld heeft maar niet echt vernederd door met dubbele cijfers te verliezen.

De dames van MO17 blaken momenteel van het zelfvertrouwen. Voor het eerst zijn alle spelers fit (maar niet allemaal aanwezig vandaag). We hebben daardoor ruime keuze om in een sterke opstelling te starten.

De start van de “Boys” was sterk. We kwamen met een paar mooie kansen prima voor de goal. Ondanks dat wisten we niet te scoren. Vooral centraal achterin stonden de Zweef speelsters prima gepositioneerd. Daarbij zien we dat we aanvallend vaak kiezen voor een individuele actie in plaats van de combinatie snel te zoeken. Verdedigend is daar makkelijk op te anticiperen. Bij 1 van de spaarzame uitbraken van  De Zweef kunnen we na 15 minuten opgelucht ademhalen als de scheidsrechter het vlagsignaal voor buitenspel overneemt. De Boys-dames ontsnappen aan een achterstand. Nog geen 5 minuten later zien we een zelfde uitbraak door de Zweef wel goed uitgevoerd (en afgewerkt) worden. ) 0-1 achter. Dat is ons deze competitie nog niet vaak voorgekomen. Dit heeft tot gevolg dat de meiden er een schepje bovenop doen. Met enkele combinaties zien we dat de ruststand toch in ons voordeel uitpakt. Dieptepunt in de eerste helft is het uitvallen van een speelster van De Zweef die vervelend op haar pols terecht komt (na een regulier duel).

Met een voorsprong kunnen we toch de kleedkamers dus opzoeken. We starten de tweede helft waar we gebleven zijn. Het spel wordt voortvarend opgepakt. Wederom zien we verschillende speelsters doeltreffen. Opvallend is nogsteeds dat de linies in de loop van de wedstrijd steeds groter worden. Met dit aandachtspunt voor de komende weken kunnen we een nog sterker en beter functionerend team worden. Uiteindelijke winnen de dames met een afgetekende 1 – 11.  Een, na een slap begin, prima wedstrijd onder fijne omstandigheden.

Later die avond blijkt dat de pols van de speelster van De Zweef niet gebroken te zijn (gelukkig, deze was al 4 keer eerder gebroken geweest) Met enkele weken rust kan ze dus nog bij de Zweef voor de winterstop wat wedstrijden spelen.