Vroomshoopse Boys MO17 – STEVO MO17

Deze zaterdag staat MO17 te trappelen om de tweede competitiewedstrijd flink aan de bak te gaan. De dames willen een duidelijk visitekaartje afgeven tijdens onze eerste thuiswedstrijd van het seizoen. ” De Beker ” is voor MO17 meer gebruikt als een oefenperiode. Niet alle speelsters waren beschikbaar. Zeker ontbrak het bij de aanwezige speelsters aan condities en wedstrijd ritme. De winst in de laatste bekerwedstrijd was een prima opmaat voor de start van de competitie.

In STEVO troffen we een prima tegenstander. Al jaren hadden de dames hun krachten niet kunnen meten met de meiden van deze vereniging. Lastig vooraf in te schatten of STEVO die zeker bij de jongens een jarenlange prima reputatie hadden ook bij de meiden hun beste beentje voor konden zetten.

Iets later dan gepland floot de prima leidende scheidsrechter op veld 3 voor de aftrap. Na 5 minuten bleek dat we te maken hadden met een tegenstander met enkele prima speelsters. Vooral de stugge en oplettende defensie zou voor het succesvol afsluiten van deze match een struikelblok kunnen worden.

De Vroomshoopse Boys MO17 hadden gekozen voor een sterke aanvallende opstelling in de start van de wedstrijd. Een snelle aanvalslinie, prima bezetting op het middenveld en een zekere en snelle verdediging.

De eerste winst ten opzichte van de voorgaande wedstrijden was het feit dat onze aanval linie in een vroeg stadium de opbouw van STEVO onder druk wist te zetten. Dit systeem van verdedigende aanvallers blijkt een beproefd concept. Hierdoor dwong MO17 vroegtijdig balverlies af en konden we snel vanuit de omschakeling dit op het strafschop gebied van STEVO tot scoren proberen te komen. Onze spits, die vooraf aangaf binnen 10 minuten te willen scoren voegde de daad bij het woord. Met een snelle aanval over links en een prima schot op goal, ketste de bal vanaf de eerste paal terug het veld in waarna de bal vrij eenvoudig binnen te tikken was.

Het resterende deel van de eerste helft liep prima. Opvallend blijft echter dat we graag de bal bij ons houden. Rondspelen is nog een stap te ver. Maar het maken van een actie gaat prima. Helaas blijft vaak de vervolgpassing uit. Hierdoor misten we ook in de eerste helft veel mogelijkheden om de verdediging van STEVO uit te spelen.

Na de thee en een korte rust waarin we enkele verbeterpunten hebben besproken vervolgende we de de wedstrijd. Met een 3-0 voorsprong schoten we als een pijl uit de boog. Op jacht naar meer goals en een nog betere tweede helft. En dat lukte. Ondanks dat de ruimte tussen de linies af en toe te groot waren wisten we met snelheid en regelmatig goed combinatie voetbal de verdediging uit elkaar te spelen.

De meiden zetten een prima tweede helft neer. Beter combinatie voetbal, sneller inspelen. Diepere ballen op de flanken.

Opvallend is dat van de uiteindelijke 8 goals er meerder speelsters scoorden. Dat zegt voldoende over de variatie van aanvallen en de kracht die dit team in de breedte heeft.

De verdediging hield achterin prima het slot op de deur. Onze doelverdedigster bleef de gehele wedstrijd scherp en wist met prima getimed uitkomen een enkele uitbraak van STEVO af te wenden.

We kunnen terugkijken op een prima eerste thuiswedstrijd. Eindstand 8-0. Met twee gewonnen wedstrijden neemt MO17 de leiding in deze 2e klasse MO17.