Op zaterdagavond 16 mei aanstaande wordt om 18.00 uur de een na laatste competitiewedstrijd van dit seizoen van de eerste klasse G. gespeeld tussen Vroomshoopse Boys en FC Winterwijk. Om 18.00 uur wordt er op De Bosrand afgetrapt onder leiding van scheidrechter Jesper Sanders. Vanwege de eindfase van de competitie beginnen alle 14 teams op hetzelfde tijdstip.
FC Winterswijk pakte toch wel verassend de tweede periode en is verzekerd van de nacompetitie om promotie. Na een aanvankelijk mindere reeks wedstrijden won de jonge formatie van de interim-trainer Michel Veurink uitgerekend tegen de Boys geflatteerd de winst op 24 januari 2016 en begon daarna aan een imponerende opmars. Die is later min of meer tot stilstand gekomen en om officieel veilig te zijn heeft FC Winterswijk nog een punt nodig.
Vroomshoopse Boys heeft een sterke serie met overtuigende overwinningen achter de rug, maar vorige week zaterdag liep het met name in de tweede helft niet tegen Longa’30, de sterke nummer 2 van de eerste klasse G. In Lichtenvoorde werd een even ruime als verdiende nederlaag geleden. Desondanks werd de knappe vierde plaats op de ranglijst behouden door de mannen van hoofdtrainer Robert Bosma en zijn assistent René Netters. De handhaving in de sterke 1e klasse is daarmee verzekerd met nog twee wedstrijden te gaan. Een knappe prestatie van de promovendus, waarmee we de A-selectie van de Boys van harte feliciteren. Het eerste klasse-niveau past bij de energieke spelersgroep, een mooie mix van routine en jonge talenten en ook bij de aanstaande prachtige nieuwe accommodatie op De Bosrand.
Zaterdag aanstaande wil de Boys zeker de laatste thuiswedstrijd in deze competitie goed afsluiten. Voor het laatst na drie succesvolle seizoenen coacht hoofdtrainer Robert Bosma bij een thuiswedstrijd in competitieverband zijn Boys-team. Dan zou het passend zijn dit afscheid in stijl positief af te sluiten. Keeperstrainer Arjan Kok vertrekt na vier seizoenen naar derde divisionist vv Hoogeveen en verzorger Martin Spang stopt na vele seizoenen trouwe dienst. In de aloude kantine wordt voor het laatst in de Boys-historie een gezellige derde helft gehouden, waarbij DJ Geert en zanger Dennis van Dam optreden.
Ale reden om dit toch historisch laatste thuisoptreden van dit seizoen van Vroomshoopse Boys als supporter bij te wonen. Volgende week zaterdag wordt er om 18.00 uur in Ulft aangetreden tegen SDOUC. Daarna zit de competitie erop en richt de aandacht zich op de feestelijke opening van het nieuwe clubhuis annex multifunctionele accommodatie en de aansluitende vrijwilligersavond op vrijdag 5 juni, gevolgd door de open dag op zaterdag 6 juni. De sportieve kers op de taart is op zaterdag 27 juni aanstaande, als BVO eredivisionist FC Twente uit Enschede op bezoek komt. Voor tickets, zie de website van FC Twente.



