• Volop geslaagde sponsoravond in het teken van de onderlinge ontmoeting –

Er kwamen 45 sponsoren van Vroomshoopse Boys af op de geanimeerde sponnsoravond op de Bosrand, die op 3 juli werd gehouden. Daarnaast waren bestuursleden van de supportersvereniging aanwezig, die de nodige contacten met de sponsoren onderhouden. Ook waren meerdere leden van het hoofdbestuur van Vroomshoopse Boys van de partij.

Zo kon voorzitter Harry Lantink van de organiserende sponsorcommissie 65 personen welkom heten op deze sponsoravond, die vooral in het teken stond van de onderlinge ontmoeting, Het fantastische weer wekte volop mee en het verblijf op en bij het VOC-terras was bijzonder aangenaam.

Vijf “grotere” sponsoren tekenden de contacten, die het afgelopen seizoen zijn afgesloten. De betreffende sponsoren zijn Coop Vroomshoop, Gerrits Tuinmeubelen, H. Oelen Schildersbedrijf, Installatieburo Bertus Huisman en Stelling Vroomshoop. De contracten werden mede ondertekend door Harry Lantink en door Edward Olthof, voorzitter van de voetbalvereniging Vroomshoopse Boys. Harry Lantink bedankte deze sponsoren, als ook diverse andere “kleinere” sponsoren, die het afgelopen seizoen de Boys zijn gaan ondersteunen. Jannette Heideman, lid van de sponsorcommissie, zette deze ondersteuners van de Boys in de bloemen.

Harry Lantink stond nog even stil bij de recentelijke degradatie van het eerste elftal van Vroomshoopse Boys naar de tweede klasse. Dat kun je op verschillende manieren benaderen. Aan de ene kant is er het gevoel van een verliezer en de degradatie op eigen veld tegen je naaste voetbalbuurman. Dat kan het gevoel geven van een half leeg glas.

Je kunt er ook heel anders naar kijken, aldus Harry Lantink. Je kunt je realiseren dat Vroomshoopse Boys zich eerder drie seizoenen heel knap heeft gehandhaafd tussen de andere voor het overgrote deel betaalde clubs in de klasse en uiteindelijk in de nacompetitie degradeerde. Verliezen hoort ook bij de sport, dat is een gegeven. Dat gebeurde bij de Boys met louter eigen opgeleide en onbetaalde spelers. Zo bezien is het lege halve glas weer snel weggespoeld en is het glas half vol bij de voetbalvereniging Vroomshoopse Boys, die volop toekomst heeft, zo betoogde voorzitter Lantink.

De lelden van de sponsorcommissie, behalve Harry Lantink zijn dat Chris Jansen, Erik Netters, Jannette Heideman, Robert Hendriksen, Joop Lantink en nieuwkomer Hans Schrijver, werden nader voorgesteld aan de aanwezigen. De pakweg 180 sponsoren bij Vroomshoopse Boys zijn onmisbaar en dergelijke sponsoravonden zijn goed voor de onderlinge band, zo werd gesteld.

Hans Nieboer, alias Johannes van de Puntbrug, nam z’n toehoorders in vooral woord en ook beeld op een ludieke wijze mee naar de geheimen van het maken van columns en droeg er ook een voor.  Daarnaast werd door Hans aangetoond dat er veel Boys-DNA binnen het bestuur aanwezig blijkt te zijn, dat al generaties lang doorgegeven is. Dat familiegevoel en die clubliefde horen onmiskenbaar bij Vroomshoopse Boys, die een al bijna 75 jaar een unieke vereniging met gezonde ambitie is, die vooral echte doeners telt.

De band the Rockaholics trad op een verfrissende wijze op met eigentijdse muziek en de Barbecue van Louis Schippers viel in de smaak. Het kantinepersoneel zorgde ervoor dat de drankjes vlot werden uitgeserveerd.. Het ijs vanuit het bekende roze busje van Bijkerk was een welkom toetje aan het einde van een gezellige en mede daardoor zeer geslaagde sponsoravond van Vroomshoopse Boys.

Bekijk hier de foto’s