Dankzij een goede voorbereiding, volgens de KNVB het bekertoernooi geheten, waren we na overwinningen op achtereenvolgens Den Ham 6, HHC 12 en OZC 5 een ronde verder. Vandaag stond op de nationale inhaal/bekerdag de eerste knock-out ronde in “de beker” voor ons op het programma. De enige ploeg die ons dit seizoen tot nu toe 2 punten afpakte zou vandaag onze tegenstander zijn, HHC 13. Jeffrey, onze keepert, wordt nog dagelijks badend in het zweet wakker van de ontiegelijke bok die hij in die wedstrijd wist te maken. Anderhalve week geleden werd het hem allemaal te veel en probeerde hij zichzelf alvast uit te schakelen zodat hij niet nogmaals de nachtmerrie van HHC 13 hoefde te herbeleven. Op de training wist hij een ernstige knieblessure te faken, waar hij toch minstens 2 weken niet mee kon voetballen.

Waar andere teams massaal op vakantie waren was het voor ons schrapen om een representatief Zesde op de been te krijgen. Na een hele week zoeken naar een keeper en tientallen keren “nee” te hebben gehoord werd uiteindelijk Willem Nieuwlaar van het Zeemde bereid gevonden om te keepen. Twee minuten later was het onze eigen keeper die na lang wikken en wegen aangaf toch wel te kunnen keepen en erg graag zijn dikke bok wil goed maken. Willem in ieder geval bedankt! Verder werden nog Danny, Harold en Christiaan van het 5e bereid gevonden om de gelederen te versterken. Daarnaast zong in de catacombes rond dat er “een levende legende” zijn rentree zou maken na een jaar van afwezigheid.

Met 14 man en onze grote leider Jos werd voor de derde maal dit seizoen afgereisd naar Hardenberg. Wat een luxe weer voor Jos om uit zo’n begenadigde groep voetballers te mogen kiezen. Toch knap hoe hij de teleurgestelde spelers die als wissel worden aangemerkt in het gareel weet te houden en zo bespeeld, dat ze uiteindelijk graag naast hem op de bank plaats nemen. Hulde!

De tos werd gewonnen en HHC mocht de bal in beweging brengen. Direct vanaf de aftrap werd duidelijk dat we weinig hoefden te vrezen voor HHC. Telkens als ze de bal hadden speelden ze een paar keer rond in de verdediging om hem vervolgens naar voren te jensen. Telkens waren het onze verdedigers die de bal makkelijk konden op oppikken, zodat we weer snel aan aanvallen konden gaan denken. Randy wist al snel twee keer hopeloos alleen voor de keeper te falen. Een doelpunt kon echter niet uitblijven. Na een goede combinatie tussen Harold en Danny kreeg Jeroen uiteindelijk de bal voor de voeten en kon makkelijk de 0-1 binnen schuiven. Niet veel later was het weer raak. Dennis werd goed vrijgespeeld en hij kon de 0-2 binnen schieten. Voor de rust waren er nog de nodige kansen om verder uit te lopen, maar gescoord werd er niet meer.

Eindelijk werd er weer eens een goede eerste helft neergelegd. In de rust werden een aantal wissels doorgevoerd. Ook na rust was het Zesde de bovenliggende partij en kregen we de nodige kansen, werd de rechtsback van HHC keer op keer gepoord door Dennis en was iedereen vol verwachting over de terugkeer van de levende legende dat niet lang meer op zich kon laten wachten. Het spel werd er door alle spanning echter niet beter op, maar we behielden wel de controle. Uiteindelijk was het Dennis die uit een vrije trap knap binnenschoot en met de 0-3 de wedstrijd helemaal in het slot gooide. HHC deed daarna nog wel iets terug uit een erg makkelijk gegeven strafschop, 1-3. Voor de statistieken werd het nog 1-4 door opnieuw Dennis, die daarmee zijn hattrick maakte. Dit was het moment om “The Legend” in het veld te brengen. Er werd nog even gezocht op het sportpark van HHC, maar “The Legend” werd niet gevonden. Gelukkig werd Karel bereid gevonden om de resterende zeven minuten nog vol te maken.

Al met al een goede wedstrijd, die zonder problemen, met 1-4 werd gewonnen. Jongens van het 5e bedankt voor jullie tomeloze inzet. Volgende week wacht de kraker in de competitie tegen nummer 2 DOS’37 9. Op Sportpark het Midden in Vriezenveen zal om 14.30 uur op een afgelegen bijveld worden afgetrapt. Voor de mensen die het veld kunnen vinden, we kunnen alle steun gebruiken!

Ps. Voor alle bezorgde lezers. Na maanden van slapeloze nachten blijkt onze keeper eindelijk weer een hele nacht door te hebben geslapen.