Vrh Boys 3 – SVZW 4 4-2 (7 april 2018)

Onder heerlijke omstandigheden mochten we aantreden in Vroomshoop tegen de Zwaluwen. Opnieuw weer veel afwezigen. Gelukkig waren Ronald en Wouter Nieboer, Jasper en Jannes bereid ons te helpen. Danny, die al een hele wedstrijd in het 2e had gespeeld, ging ook nog bankhangen bij ons. Tenslotte speelden Alexander en Justin allebei anderhalve wedstrijd gelet op hun speeltijd bij het 2e, klasse keerls!

We begonnen in de volgende opstelling: 1. Bart  2. Justin  3. Jorian  4. Alexander ©  5. Lars  6. Jasper  7. Jannes  8. Markus  9. Rick  10. Ronald  11. Tom. Wouter, Danny en Maarten begonnen aan de kant. We speelden op een knollenveld en dat was lastig voetballen. Ondanks dat lieten we de eerste helft toch verzorgd voetbal zien. We hadden ook het betere van het spel. Jasper bewees het ongelijk van leider Pol door samen met Markus lekker mee te voetballen op het middenveld. Ook de verdediging stond als een huis. Na een kwartiertje aftasten kwamen we op voorsprong. Routinier Ronne draaide Messiaans weg bij zijn tegenstander en gaf een pasje op Tom. Tom omspeelde de doelman en behield het overzicht en Rick kon uiteindelijk knap afmaken met links. Daarna bleven we lekker voetballen, waarbij vooral Jannes een plaag was voor de Wierdense verdediging. Hij was met afsTand onze gevaarlijkste man, de tegenstander beet zich erop kapot zoals Jannes dat eerder op de dag had met zijn stokbroodje.

Bij Jannes (en de onvermoeibare Justin) kwam ook de 2-0 weg. Jannes draaide zijn directe tegenstander dol en opnieuw stond spits Rick op de goede plek. Hierna kwam SVZW beter in de wedstrijd en werden ze ook dreigend. Ook omdat we zelf wat slordig werden. We kwamen al een keer goed weg toen Jorian een bal van de lijn haalde. Toch werd de aansluitingstreffer vlak voor rust gemaakt. Het was een primeur voor Alexander, zijn allereerste eigen goal ooit. Hij kon het bloemetje na de wedstrijd waarderen.

Alex wilde zijn eigen doelpunt goed maken nog voor rust, alleen zijn kopbal uit een corner en inzet over de grond werden respectievelijk gekeerd door de keeper en Jannes.

Ronald werd in de rust vervangen door Wouter, waardoor het Nieboer-gehalte binnen de perken bleef deze middag. Dezelfde Wouter bracht na ongeveer 20 minuten spelen de 3-1 op het scorebord. De onverzettelijke Jorian had een sterke rush naar voren en bediende Wouter op de 16 meter. Zijn schot met links viel onderkant lat binnen, mooi doelpunt.

Toch werd het al snel opnieuw spannend, nadat een middenvelder vrij maar fraai de bal achter de opnieuw goed keepende Bart werkte. Daarna werd het billenknijpen. Danny kon nog een kwartier meedoen voor Jannes. Dezelfde Danny zorgde voor de beslissing. Hij schudde een tegenstander af alsof hij er niet was en behield het overzicht. Tom was het eindstation. 4-2! Justin’s schwalbe betekende nog een krampaanval en dus moest ook Maarten nog even zweten. Het bleef bij 4-2, een mooie overwinning van een bijeengeraapt elftal. Dat hadden we ook even nodig na 2 opeenvolgende nederlagen. Het was lang gezellig op het terras, vooral de 2 kannen van de gelukkige Bart smaakten best.

Volgende week spelen we uit bij Deto om half 3.