Op de Bosrand trad Vroomshoopse Boys tegen Rigtersbleek aan zonder de geblesseerde spelers Sil Derks en Robert Veld. Laatstgenoemde was wel in de selectie opgenomen en begon op de bank. Na twee minuten scoorden de gasten al bijna door uit een corner snoeihard op de lat te schieten. De Boys kwam met de schrik vrij en er ontstond een evenwichtige voetbalgevecht met kleine kansen aan beide kanten. Na 21 minuten was Boys-middenvelder Levi Aitink bij een scrimmage dichtbij een doelpunt. Door goed keeperswerk van Bram van der Meer viel die treffer niet.

Het spel speelde zich daarna op het middenveld af, waarbij beide teams zichtbaar moeite hadden met zuivere eindpasses. In de 37ste minuut leek centrumspit Ramon de Jong namens de Boys de score te openen. Fraai werd een verdediger van Rigtersbleek in de luren gelegd, maar het schot vanaf 15 meter vloog over het doel van Rigtersbleek. Op slag van rust haalde Jelle Damhuis namens Rigtersbleek hard uit, maar een katachtige reflex van Boys-keeper René Kok voorkwam een achterstand voor Vroomshoopse Boys.

Met 0-0 werd gerust en na de rust was er sprake van een gelijk spelbeeld dan in het eerste bedrijf. Slechts uit zogeheten ‘dooie’ spelmomenten werd er gevaar gesticht. Daarmee hadden de gasten al in de 52ste minuut succes. Een indraaiende corner vanaf rechts werd door de vrijstaande opgekomen verdediger Daniel Nordkamp vanaf links in de verre rechter hoek gekopt: 0-1. In de 59ste minuut bereikte een steekpass van Ramon de Jong net niet de opkomende Jesper Derks door goed ingrijpen van Rigtersbleek-doelman Bram van der Meer.

Na een uur spelen werden er maar liefst drie spelers aan Boys-zijde tegelijk gewisseld. Tom Pierik, Ramon de Jong en Bert Verschoor verlieten het veld en voor hen kwamen Mats Scholten, Stef Kikkert en Robert Veld. In de 62ste minuut verdubbelden de gasten echter de voorsprong. Een soloactie vanaf rechts werd volgens de jonge arbiter Ammar Hamzeh uit Oldenzaal onreglementair binnen het strafschopgebied gestuit. De toegekende penalty werd binnen gestift door Issy Wevers: 0-2.  Dat doelpunt werkte als een mokerslag voor de thuisploeg, die daarna wel met man en macht de aanval zocht. In de 76ste minuut bereikte een vrije trap van Léon Dogger het hoofd van Jesper Derks. Zijn inzet werd met behulp door Rigtersbleek-verdediger Floris van Raalte tot doelpunt gepromoveerd: 1-2.

Ondanks de goede bedoelingen van de thuisploeg kwam er niet een echt slotoffensief uit de verf. De gasten haalden met kleine overtredingen en ook vertragend spel het ritme uit het spel van de thuisformatie van hoofdtrainer Robert Bosma. De stootkracht en doeltreffendheid ontbraken deze middag bij de Boys met als gevolg een 2-1 nederlaag. De Boys is niet langer ongeslagen in deze nog prille fase van de competitie van de tweede klasse I. Het wordt weer tijd voor een driepunter, te beginnen op zaterdag 4 november, als er uit bij vv Dieren gespeeld wordt.

Er werd tegen Rigtersbleek in de volgende opstelling gespeeld: doel René Kok, achter: Jesper Derks, Lars Scholten, Sven Paters en Simon Kempers; midden: Tom Pierik (60: Robert Veld), Léon Dogger en Levi Aitink; voor: Juliën Derks, Ramon de Jong (60: Stef Kikkert) en Bert Verschoor (60: Mats Scholten).

Subtopper Vroomshoopse Boys speelde in de eerste klasse thuis met 2-2 gelijk tegen ASC’62 uit Dalfsen. Op dinsdagavond 31 oktober speelt het beloften-team van de Boys op De Bosrand tegen Stevo uit Geesteren in het kader van de voorronde van het Sparta-beloftentoernooi. Op woensdagavond 1 november vindt om 19.30 uur de gecombineerde jaarvergadering van de vereniging en de supportersvereniging van Vroomshoopse Boys plaats in de kantine ’t Flierhuus.