De afgelopen week speelde Vroomshoopse Boys twee oefenwedstrijden met het oog op wedstrijdconditie, vorm en wedstrijdritme. Op dinsdagavond 10 januari werd in Oldebroek aangetreden tegen Owios, dat uitkomt in de tweede klasse I., waar en negende plaats bezet wordt. De thuisploeg kwam op 1-0, maar Boys-spits Jordy Harms maakte nog voor rust gelijk. In de prima tweede helft was Vroomshoopse Boys heer en meester. Dat werd in feite nog magertjes uitgedrukt door doelpunten van Levi Aitink en Bram Hooijer: 1-3.  De al eerder in het Beltona-toernooi tegen Stevo drie keer scorende Stef Kikkert maakte in Oldebroek zijn debuut in het eerste elftal.

Op zaterdag 14 januari was Be Quick’28 in Zwolle de volgende tegenstander van Vroomshoopse Boys. De nummer 7. van de tweede klasse I. legde in de eerste helft verzorgd en snel combinatiespel op de grasmat en liep uit naar een 3-0 voorsprong. Vroomshoopse Boys herstelde zich goed in de tweede helft en kreeg toen een veldoverwicht. Doelpunten van Léon Dogger en Patrick Drenthen zorgden voor de 3-2 eindstand.

Vroomshoopse Boys hervat aanstaande zaterdag de competitie van de tweede klasse J. De huidige vijfde plaats met een achterstand van 2 punten op de nummer 3. Nieuwleusen, op zaterdag 4 februari op de Bosrand de tegenstander van de Boys,  biedt perspectief voor het verdere verloop van de competitie. Binnenkort wachten twee mooie gemeentelijke derby’s voor de formatie van hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman. Op zaterdag 28 januari wordt op het sportpark Het Midden in Vriezenveen aangetreden tegen de huidige koploper DOS’37. Op zaterdag 11 februari wacht een uitwedstrijd op het voetbalcomplex De Rohorst bij vv Den Ham.