Het Zesde – HHC 14

Nadat we een week op een roze wolk hadden geleefd na de overwinning op Den Ham, werd het tijd weer scherp te beginnen aan de wedstrijd tegen HHC. Onze nieuwste aanwinst Wout besloot nog ritme op te doen bij het 7e, om straks in topvorm te kunnen aansluiten bij de selectie van de Helden van het Zesde. Vakantieman Jeroen was weer aanwezig na zijn 8e vakantie dit jaar en we hadden de luxe van maar liefst 3 wisselspelers deze wedstrijd. Aan Justin, Robert & Robert de taak om de bank warm te houden. Seizoenskaarthouder Karel was natuurlijk ook weer aanwezig met Dylan en samen zorgden ze voor een geweldige ambiance tijdens de wedstrijd. Waar vorige week de toeschouwer werd verwend met magistraal voetbal, hard werken en technisch vernuft, was hier vandaag totaal niets van terug te zien. De eerste helft leek het alsof de meeste spelers nog op de roze wolk zaten. Te ver van de man dekken, slecht ingespeelde passes , geen communicatie naar elkaar toe : kortom we hadden geluk dat onze tegenstander niet scoorde ( Jeffrey redde nog knap in een 1 op 1 situatie ) en dat Thijs wel scoorde ( de keeper van HHC verwerkte de bal niet erg goed… ) . Vlak voor rust moest Kevin de strijd nog staken met een blessure en werd Justin zijn vervanger. Tegen de verhouding in gingen we rusten met een 1-0 voorsprong, dat onze vlagger Herman de beste man van het veld was van onze kant zegt denk ik genoeg. Een paar frisse spelers werden ingebracht voor de tweede helft, maar helaas bleek het niveau er niet op vooruit te gaan. De 1-1 die na ongeveer een kwartier zou vallen was dan ook terecht. Of het een bok van de keeper was blijven de meningen over verdeeld . Nouja, eigenlijk had alleen onze keeper hier een andere mening over. Voordeel hiervan was wel dat het leek alsof iedereen was wakker geschrokken. Er was meer rust aan de bal, spelers werden door elkaar op hun plek gezet en er werd weer geknokt. Bart nam dit bijna iets te letterlijk en werd er nog samen met zijn tegenstander uitgestuurd met een tijdstraf. Matthias ging nog even k.o nadat een bal van dichtbij hard tegen het hoofd werd geschoten. Nadat hij jodelend bijkwam, in de waan dat hij al in de feesttent van het Oktoberfest was, werd er besloten door leider Jos om hem te wisselen voor een bezoekje aan de verzorger. Een bal die tegen de arm werd aangeschoten met de armen strak langs het lichaam, werd door de scheidsrechter bestraft met een vrije trap tegen in de hoek buiten de 16. ”Je hebt geluk dat het niet in de 16 was, anders was het een strafschop ” waren de woorden van de goed leidende scheidsrechter. Gelukkig voor ons was er niet veel later een soortgelijke situatie in het strafschopgebied van de tegenstander , waardoor de scheidsrechter niets anders kon dan ons een penalty te geven. Aangezien er niemand echt lekker in de wedstrijd zat ( op Rinse en onze vlagger na ) en de bal wilde nemen, besloot Justin hem maar te nemen. Strak in het hoekje schoot hij hem feilloos binnen, 2-1. Niet veel later scoorde Dennis ook nog de 3-1 na een snelle counter en was de buit binnen. Een pittige tegenstander die gelukkig ook over de knie werd gelegd. In de kantine werd er nog nog verder geouwehoerd over de wedstrijd en door velen zou s’avonds de overwinning nog goed gevierd worden op het Oktoberfest. Om bovenaan te blijven staan zal er de komende wedstrijden uit een ander vaatje moeten worden getapt ( en mischien wat minder uit de Grolsch tap? ). Volgende week uit naar Lutten, waar ST: Lutten-EMMS 3 de tegenstander zal zijn. Hoe dit zal verlopen durf ik niet te voorspellen aangezien in de reserve 6e klasse 25 iedereen van iedereen kan winnen. Feit blijft ook dat iedereen van de koploper zal willen winnen. ”The wolf on the hill is not as hungry as the wolf climbing the hill” aldus Robert S, of was het nou toch Arnold Schwarzenegger. Ik haal die twee ook altijd door elkaar.