We zijn deze competitie begonnen met vier punten uit de eerste drie wedstrijden. Winst op juventa, Verlies bij TVC en vorige week een gelijkspel tegen Den Ham. Vandaag stond de vierde competitie wedstrijd op het programma, we moesten uit naar DETO JO13-1 die nog ongeslagen aan kop stond in de competitie met 9 punten uit drie wedstrijden.

We begonnen vandaag in de volgende opstelling; Niels op doel, Levi, Jordi, Siem en Chris achterin, Roy, Mats en Sven op het middenveld, Stef, Hugo en Thijs voorin en John en Malick begonnen aan de kant.

Al gauw was te zien waarom Deto aan kop stond, ze speelden verzocht voetbal en durfden gelijk vanaf de eerste minuut vaak in een 1-3-4-3 opstelling te gaan spelen en zo overal 1 op 1 gingen spelen. In de eerste helft wisten we hier nog niet echt antwoord op te geven. Ons middenveld was zoekende wie ze nu moesten dekken en ook bij het doorstappen van ons hadden ze het nog niet helemaal door. Wel stonden we goed te verdedigen en kwam Deto eigenlijk nooit door onze laatste lijn. Hierdoor stonden we veel onder druk in de eerste helft maar konden we nog voorkomen dat Deto grootte kansen had. In balbezit waren we slordig we leden vaak al balverlies voor de middenlijn waardoor we gauw weer moesten organiseren en verdedigen. Plus punt hieraan was wel ook al waren we slordig we probeerden in ieder geval de voetballende oplossing te zoeken, en tuurlijk ging dit nog zeker niet goed maar dat de jongens het proberen is een goed teken hierin zullen we gewoon nog in moeten trainen. Vlak voor rust waren we even de concentratie kwijt en kreeg Deto nog wel drie grootte kansen. Ze wisten ook te scoren in de 30e minuut maar het doelpunt werd afgekeurd door buitenspel. Dus gingen we rusten met een 0-0 stand.

In de rust hebben we een aantal zaken omgezet we verloren de eerste helft op het middenveld en hierdoor lieten we Deto veel aan de bal. We besloten om constant 1-3-4-3 te gaan spelen met Siem als extra speler op het middenveld. Hierdoor namen we wel een risico want ook wij stonden nu overal 1 op 1.

Dit wierp meteen in de tweede helft al zijn vruchten af. We zorgden ervoor dat Deto niet meer aan voetballen toe kwam op het middenveld en hierdoor konden we zelf aan aanvallen gaan denken. In de 36e minuut was het dan ook raak, Hugo werd in de voet aangespeeld hij nam naar rechts aan en stuurde meteen Stef diep. Stef was erdoor en faalde niet en scoorde de bevrijdende 0-1. We werden sterker dan Deto en kregen in de 42e minuut al de kans op 0-2. Goed druk zetten op de keeper en verdediging van Deto zorgde ervoor dat Hugo de blokte en via zijn blok Stef de diepte instuurde, Stef omspeelde de keeper en scoorde de 0-2 uit een moeilijke hoek! Vlak hierna kregen we al de kans op de 0-3 Mats kwam erdoor na goed combinatiespel hij kwam oog in oog met de keeper maar schoot helaas rechts op de keeper. Dit had het beslissende doelpunt kunnen zijn maar helaas hielden we Deto in de wedstrijd. Dit proefde Deto ook en ze kwamen weer terug in de wedstrijd. Met een diepe bal kwamen ze erdoor en stond de spits oog in oog met Niels. Niels kwam uit en pakte de bal en voorkwam zo de 1-2. Vlak hierna gebeurde hetzelfde weer de nummer 6 van Deto kwam erdoor en kwam ook oog in oog met Niels. Wederom hield Niels ons in de wedstrijd door deze bal tegen te houden. In de 40e minuut was het wel raak, een vrije trap werd in één keer binnen geschoten, Niels dacht hem te kunnen klemmen maar liet de bal los en zo scoorde Deto de aansluitingstreffer 1-2. We herpakten ons en kregen kansen het was Hugo die net iets te veel tijd nodig had om te kunnen schieten op rand zestien. Ook Stef probeerde het nog van grootte afstand maar schoot over en Sven haalde nog de trekker over vanaf rand zestien maar schoot recht op de keeper. Inmiddels hadden we nog 10 minuten te gaan en het werd duidelijk dat we de overwinning over de streep moesten trekken. Door goed georganiseerd te staan en hard te werken. Dit lukte ons goed we speelden op het middenveld er goed en wisten vele onderlinge duels te winnen. Ook achterin deden Levi John en Chris hun werk door telkens weer hun directe tegenstander uit te schakelen. Met nog vijf minuten te gaan probeerde de scheids (die overigens verder een goede wedstrijd floot) Deto nog te helpen om de gelijkmaker te scoren, zo liet die onze grensrechter staan speelden 4 minuten door en gaf in de laatste minuut nog een vrije trap op rand zestien. Deze viel niet binnen en we trokken de overwinning over de streep.

Een klasse pot met op basis van de tweede helft zeker drie verdiende punten. Hiervoor ook mijn complimenten. Door deze overwinning sluiten we weer aan bij de top drie en staan we met drie punten achterstand op de nummer één op een vierde plaats. Volgende week spelen we thuis tegen Gramsbergen wat op een tiende plek staat. We trappen af om 09:30.

Man of the match was vandaag na overleg met de jongens Stef Kikkert. Twee geweldige goals en zorgde vooral in de tweede helft constant voor dreiging. Ook de laatste tien minuten keihard gewerkt met de rest van het team om de overwinning over de streep te trekken. Klasse gedaan!