Hevige slagregels en windstoten teisterden op zaterdagmorgen 8 december De Bosrand, petje af voor de trainers, leiders, ouders en natuurlijk de clubscheidsrechters, spelers en speelsters, die dit barre weer trotseerden. Gelukkig waren de kleedkamers en de douches na afloop weer lekker warm en was het verblijf in de kantine en de ontvangstkamer als vanouds gastvrij. In de kantine leek het op een potje met pieren, op zich gezellig, maar  en we zijn  toch wel aan een ruimer bemeten  onderkomen toe. Zoals bekend wordt daar hard aan gewerkt. Er werden enkele wedstrijden op De Bosrand afgelast, maar het gros werd wel gespeeld. Op de Bosrand kwamen 12 teams van Vroomshoopse Boys in actie. Het resultaat mocht er zijn: 6 winstpartijen, twee keer gelijk en 4 keer verlies.  Er werd 34 x gescoord en 31 keer moest er door en doelman van de Boys gevist worden.

Bij de JO11-lichting schuilt het nodige talent, getuige de ruime overwinningen van JO11-2 en JO11-4 op respectievelijk Hardenberg JO11-1 en op Daarlerveen JO11-1 met 5-1 en 6-0. De hoofdklasse is voor JO11-1 momenteel te hoog gegrepen, al werd Oranje Nassau JO11-1 bij (wind)vlagen goed tegenstand geboden.

JO13-1 overtuigde tegen ASV Dronten JO13-1 met een overtuigende 4-0 overwinning. JO13-1 beleefde tot dusver een prachtig seizoen. JO13-3 wist wederom niet te winnen na de ongelukkige nederlaag vorige week bij Bruchterveld bleek nu echter DKB J013-1 een maatje te groot. Een echte derby werd uitgevochten door Vroomshoopse Boys JO15-1 tegen vv Den Ham J015-1 op ons kunstgrasveld 5 met weinig kansen en vele hartverwarmende duels. De wedstrijd eindigde zoals ie begon: 0-0. Vroomshoopse Boys J019-2 liet zich gelden tegen DETO JO19-2 en won afgetekend met 6-1. JO17-3 kon het niet bolwerken tegen het sterke HHC Hardenberg J017-5 en moest met een ruime nederlaag van het koude veld.

Het meeste opzien baarde de prestatie van Vroomshoopse Boys J017-1. Een ijzersterk najaar seizoen werd bekroond met en welverdiend kampioenschap. Tegen Excelsior’31 JO17-2 werd al snel een 3-0 voorsprong veroverd en kon trainer Gerjan Kosters even rustig in de dugouts gaan zitten, al doet hij dat niet zo vaak. Uiteindelijk werd het 4-0 en kon het feest losbarsten. De staf en de spelers feliciteren we van harte met dit prachtige resultaat. Volgend voorjaar wordt gestreden om twee plaatsen in de hoofdklasse. Mooi was ook dat de trotse kampioenen direct een feestelijke rondtocht door Vroomshoop werd aangeboden. Prima geregeld en dat past helemaal bij deze groep.

Bij de senioren werd de opwaartse lijn van ons eerste elftal doorgetrokken. Nu moest Oranje Nassau er met 4-0 aan geloven en ook thuis op De Bosrand laat ons vlaggenschip weer van zich spreken. Vroomshoopse Boys 2 boog enkele weken geleden in 20 minuten thuis een 3-0 achterstand om in een 4-3 overwinning. Nu ging het net even anders tegen subtopper AZSV 3. Boys 2 verspeelde in het laatste kwartier en zeker ogende 2-0-voorspong. Het 2-2 gelijke spel betekent dat Go-Ahead Kampen nu medekoploper is. Vroomshoopse Boys 3 herstelde zich enigszins van de zware uitnederlaag bij OZC 3 van vorige week. Toch bleek naaste concurrent HHC Hardenberg 3 met 4-3 te sterk in een spannende topper op de Bosrand.

De Boys-team bleven tijdens de uitwedstrijden goed overeind, al moest Vromshoopse Boys 4 in Sibculo diep door het stof tegen het ontketende SVV’56 2. Kan gebeuren, volgende keer beter. Het eerste vrouwenteam van de Boys streed dapper tegen de Den Ham vrouwen 2, maar verloor uiteindelijk met 2-0. Vroomshoopse Boys MO15-1 verloor  met dezelfde cijfers van USV MO15-2. Vroomshoopse Boys JO11-2 swingde nog een keer, nu tegen vv Den Ham J011-2, dat met 6-0 op de Rohorst werd geklopt. Vroomshoopse Boys J019-1 beleeft een loodzwaar seizoen in de hoofdklasse. De nummer 3. HHC Hardenberg JO19-1 bleek op de Boshoek met 2-0 te sterk. In de tweede seizoenshelft wordt er zeker alles aan gedaan om van de onderste plaatsen weg te komen. De winterstop nadert voor alle teams, nog veel succes in de resterende wedstrijden in december van 2018.