MO15-1 begint de competitie met een overwinning

Na weken te moeten hebben gewacht, was het voor MO15 dan ook eindelijk zover: de eerste wedstrijd van het seizoen mocht worden gespeeld. Zonder oefen- of bekerwedstrijd in de benen stond er meteen een competitiewedstrijd op het programma, in en tegen Bergentheim.

Op dit moment bestaat de selectie uit slechts dertien speelsters, waaronder één geblesseerde. Gelukkig waren er drie speelsters van MO17-1 bereid om met ons mee te doen, zodat we toch met vier wissels op pad konden gaan. In de warming up haakte onze keepster geblesseerd af, maar omdat twee veldspeelsters zo attent waren om beide een helft te keepen, konden we ‘gewoon’ beginnen aan de wedstrijd.

Al snel tijdens de eerste helft bleek dat we de betere ploeg op het veld waren. Dit resulteerde in enkele kansen, maar nog niet in een doelpunt. Bergentheim kwam vrijwel niet door onze verdediging heen. De enkele keer dat Bergentheim erdoorheen kwam, resulteerde dit – door een ongelukkig foutje achterin – meteen in een 1-0 achterstand. Toch bleven we vertrouwen houden in een goed resultaat. Na een mooie aanval over de rechterkant van het veld, viel voor ons de 1-1. Dit was meteen de ruststand.

In de tweede helft bleven we doorgaan met aanvallen. Het harde werken werd beloond en uiteindelijk viel voor ons de 1-2. Mede door een uitstekend spelende keepster van Bergentheim verzuimden we de voorsprong groter te maken. Bergentheim kwam er, door onze goed spelende verdediging, niet doorheen. Onze gelegenheidskeepster heeft hierdoor in de tweede helft geen enkel balcontact gehad. Na een paar spannende laatste minuten floot de scheidsrechter gelukkig af en was onze eerste overwinning een feit. Op naar volgende week, dan staat er om 10:00 uur een thuiswedstrijd op het programma tegen SVV’56/Kloosterhaar MO15.

Lijkt het jou nou ook leuk om te komen voetballen bij een van onze meidenteams, MO15-1 of MO17-1? Neem voor meer informatie contact op met beumer.john.0402@gmail.comof meld je meteen aan als lid!