Dat de Vroomshoopse Boys het al jaren goed doet qua jeugdleden blijkt wel uit de vele jeugdteams. Maar sinds 2024 hebben we ook voor het eerst een volwaardig MO13-1 elftal binnen de club met dus louter fanatieke meiden. Welgeteld 17 jonge meiden in de leeftijd van 11 t/m 12 staan wekelijks op het wedstrijdformulier.
De meiden speelden vorig seizoen nog 8 tegen 8 op een half veld in JO11 & JO12.
De overgang dit seizoen naar een groot veld met 11 tegen 11 biedt allerlei nieuwe uitdagingen en leerdoelen waar we ons het komende seizoen op gaan focussen.
De trainingen worden om en om verzorgd door Yvonne Vugteveen en Danian Reeb en de leiding is in handen bij Martin Brinkman en Robert Drees.

In het begin moest er nog vooral getraind worden op de posities (4-3-3) en o.a. buitenspel, maar dit verlegd zich al langzaam in iets meer technische en tactische oefeningen en vooral samenspel.
En soms zien we die punten al wel terug in de wedstrijden, bv. het in positie blijven, combineren met medespelers, niet buitenspel lopen etc. Mooie stappen vooruit.

De meiden zijn positief en hebben er altijd veel zin in en er wordt op een respectvolle manier omgegaan met elkaar en de tegenstander. Ze proberen ook mee te denken in het teamproces en leveren input wanneer ze dat gevraagd wordt (en soms ook wanneer dat niet gevraagd wordt) 😊 immers kletsen en een beetje gezelligheid hoort er af en toe ook bij.
Maar de fanatieke trainers willen wel graag groei zien, dus er moet nu éénmaal hard gewerkt en getraind worden.

De dames in de dop zijn ingedeeld in de 2e klasse en ze doen het als team zeker niet slecht.
Zo werd de 1e wedstrijd gewonnen met 9-1 van Bergentheim, de 2e wedstrijd werd nipt verloren met 4-3 van Hellendoorn. De 3e wedstrijd werd met 5-2 gewonnen van FC Ommen, de 4e wedstrijd werd ruim gewonnen van De Zweef/DES met 0-12. De 5e wedstrijd werd krap aan gewonnen met 1-2 van HCC en de 6e wedstrijd van afgelopen weekend werd overtuigend gewonnen van FC Dalfsen met 5-0.

Dat betekent dat onze MO13-1 op dit moment bovenaan de ranglijst staat en a.s. zaterdag de kraker tegen directe concurrent Nieuwleusen moet winnen om de 1e plek definitief veilig te stellen.
Naast Nieuwleusen is ook FC Ommen nog een directe concurrent voor de 1e plek waarbij uiteindelijk het doelsaldo zo goed als zeker zal gaan bepalen wie er 1e wordt in deze competitiefase.

Naast dat winnen uiteraard altijd leuk is, is het ook ontzettend belangrijk dat ze er plezier in hebben en nieuwe dingen leren die ze kunnen toepassen in de praktijk. MO13-1 is een gezellig maar ook vooral een sportief team en we nodigen jullie uit om eens een wedstrijd te komen bekijken en ons aan te moedigen. We zien jullie graag tegemoet op ons mooie sportpark.